Onderwerp: nougatine, waar te koop?
Hoi,
Ik ben nieuw hier en ben hard op zoek naar nougatine! Hier niet te koop bij AH, supercoop, emte of deka. Wie van jullie weet waar wel?
Alvast super bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » nougatine, waar te koop?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi,
Ik ben nieuw hier en ben hard op zoek naar nougatine! Hier niet te koop bij AH, supercoop, emte of deka. Wie van jullie weet waar wel?
Alvast super bedankt!
vomar
c1000 heeft t toch ook
Gewoon in de supermarkt, wordt gemaakt van pinda. Kwam ik ooit achter omdat mijn zoon, die mega-allergisch is voor pinda's, vlaai met slagroom en nougatine had gegeten.....
Ik ben toen de Hoogvliet ingelopen en heb daar gekeken waar het van gemaakt wordt. Dat werd al heel snel duidelijk: pinda......
Nougatine maak je eigenlijk van hazelnoten... Nog nooit gehoord van de pinda variant. Je maakt het heel makkelijk zelf. Wat suiker karameliseren, hazelnoten erdoor, uitspreiden op wat bakpapier en wanneer dit afgekoeld is fijnhakken in de keukenmachine!
deen heeft het ook. bij het oetkerschap.
Die van Dr. Oetker was toen gemaakt van pinda.... ik heb op op de site gezocht maar kan nergens de (huidige) ingrediënten zoeken.
Ik dacht dus ook altijd dat het gemaakt werd van hazelnoten/suiker. Dat viel dus ff anders uit.....
Xenos heeft het ook
of lekker van amandelen :-)
zelf maken is zo gedaan en echt ontzettend lekker:
Amandelnougatine
100 g amandelschaafsel
220 g witte basterdsuiker
30 ml arachideolie
Verwarm de oven voor op 180 ºC. Rooster het amandelschaafsel goudbruin. Karamelliseer de basterdsuiker met de arachideolie. Voeg het amandelschaafsel toe en roer door met een houten lepel. Giet de amandelnougatine uit op bakpapier leg er een tweede vel bakpapier op. Rol de amandelnougatine, op een omgekeerde warme bakplaat, uit tot circa 2 millimeter dik. Laat afkoelen en breek in stukjes.
Dat klinkt lekker zeg..... maar kan ik die arachideolie ook vervangen? Die wordt gemaakt van pinda's dus is voor 1 van mijn twee(ling) zoons echt niet te gebruiken......
ohw, inderdaad. Ik heb destijds geloof ik gewoon zonnebloem gebruikt omdat ik arachide vergeten was.. :-)
was ECHT lekker.
Ik heb een paar grotere stukken bewaard, die heeft mijn man opgeknabbeld bij de koffie haha.
Ik ga het zeker proberen binnenkort! Klinkt véél te lekker
(Dank je wel! )
het is receptenavond op het forum, jumjumjum
Goede tip van het zelf maken
Man lief heeft ook een zware pinda allergie ( zo zwaar dat ik zelfs geen pinda's kan eten... teminste wil ik em niet dodeijk zoenen...)
Maar ikke ben gek op nougatine
Dus het recept maar volgen met zonnebloem olie ipv archide (pinda) olie
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » nougatine, waar te koop?