Re: Werther's Echte crème vulling
kun je dit ook bewaren in de koelkast of vriezer als je wat over hebt?
enzo ja hoe lang?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Werther's Echte crème vulling
kun je dit ook bewaren in de koelkast of vriezer als je wat over hebt?
enzo ja hoe lang?
Hoi,
Wat zijn de echte verhoudingen, heb ik dit misschien over het hoofd gezien?! Ik bedoel hoeveel ml slagroom en hoeveel gr snoepjes?!
Verneem graag, groetekes Indira
Als ik het goed lees moet je 250 gram werther's afwegen op 250 ml slagroom.
1 ml slagroom is om en nabij 1 gram.
Als ik het goed lees moet je 250 gram werther's afwegen op 250 ml slagroom.
1 ml slagroom is om en nabij 1 gram.
Thnx, ik ga het zeer binnenkort uitproberen
Groetekes, Indira
Hoi hoi,
Gisteren mijn eigen variatie gemaakt met Lonka Fudge caramelsnoepjes..... DIVINE Ik heb de losse snoepjes gekocht bij 't Kruidvat; 250 gr snoepjes, 250 ml slagroom en verder de aanwijzingen van Ernie (topicstarter) volgen.
Groetekes, Indira
ik heb hem intussen ook uitgeprobeerd! Het is echt heel verslavend zo lekker. Ben al dol op de snoepjes, maar dit is bijna nog lekkerder!!
hmmmm.... lekker!! ik zit alleen een beetje met de combinatie: wat is hier nou ECHT lekker bij? ik had zelf verzonnen choco mousse, maar krijg hier over in mijn omgeving verschillende reacties, van lauw tot negatief... toch erg jammer iemand een ander/beter idee?
Bij mij doet de combinatie van bastogne-botercreme het nog steeds erg goed. (Naar smaak bastognekruimels toevoegen aan (meringue)botercreme )
ik ga het nu proberen met mars mousse erbij, ik stond in de winkel dacht: wat maakt het ook uit, ze vinden het vast wel lekker...
Ik heb mijn Lonka variatie een keer gecombineerd met kersenvlaaivulling en een keer met een mango-passievrucht-appel compote (onlangs gescoord heb bij de C1000). Heel goede reacties gehad over deze combi's
Groetekes, Indira
Hoeveel moet je ong gebruiken voor een taart van 20cm?
De vulling lijkt me echt geweldig! Ik vond die snoepjes als kind altijd zo lekker.
Hoeveel moet je ong gebruiken voor een taart van 20cm?
Wil je één laag hiermee vullen of twee? Ik gebruik 200gram Werthers met 200gram slagroom voor één laag vulling in een 24cm taart. Daar heb ik genoeg aan (en mijn man en kinderen die om losse hapjes komen bedelen ook )
Ik wil hier maar één laag mee vullen, anders wordt het wel erg zoet allemaal (ik ben niet een hele erge zoetekauw).
Hmm 24 cm en 200 gram. Dan zou het ong 170 gram zijn denk ik voor 20cm?
Oeeh het lijkt me zo'n lekkere vulling he
Heerlijk! Sla hem op!
Oh deze is lekker!! ik heb roomboter luchtig gemixt en de werthers echte er door gedaan en .... ik zou zo het hele bakje leegeten (met een klein lepeltje om extra lang te kunnen genieten ).
Deze vulling heb ik eergisteren gemaakt. En het was echt een succes! Ik heb me gewoon precies aan de omschrijving gehouden en nog wel een zakje klopfix na het afkoelen en voor het opkloppen toegevoegd.
Ik was echt verbaasd dat je dit van die snoepjes kan maken. Super!
heeeeerlijk
De slagroom wordt gekookt, kan deze vulling (langere tijd) buiten de koelkast bewaard worden?
En, zo ja, hoelang?
Alvast bedankt!
Weet iemand dit??
Mmm, ik weet het niet. Zelf zou ik het voor de veiligheid toch liever in de koelkast bewaren. Bovendien blijft de vulling dan wat steviger. Als hij warmer wordt, wordt hij ook een stuk dunner.
Oke, dank je wel!
Ik ga deze vulling as vrijdag gebruiken in een bruidstaart. Ik ga 4 vierkante taarten met 1 laag vullen. 15,20,25 en 30 cm iemand enig idee hoeveel ik dan nodig heb?
Hij is trouwens heerlijk!!!
Wat klint dit allemaal lekker zeg, jam jam
Ik ga als de echo goed is volgende ween met mijn vriend een zwangere buiktaart maken en ben me dus even aan het verdiepen in de lekkere vullingen die er zijn.
Ons idee is om de borsten en de buik met allemaal andere vullingen te doen ook omdat er mensen zijn die bv geen chocolade mogen.
Nu las ik deze van de Werthers en dat klinkt echt geniaal!
Smeren jullie het er echt alleen tussen en zijn er al meer ideeen om hem mee te combineren?
En als je hem mengt met de botercreme kan je dan de taart er bv ook mee afsmeren?
En hebben jullie toevallig ook ideeen met heerlijke combi`s.
Ik had een klein beetje gekeken en zag deze bij de vullingen staan:
Aardbeien mousse
Bonbonblocmousse
Bonbonblocvulling
Tobleronemousse
en dan de werthers
en de vertrouwde banketbakkersroom.
Kunnen jullie me helpen aan lekkere combis.
Voor lekkere combinaties kun je eens in dit topic kijken: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15883 (te vinden bij de sticky's in de rubriek bakken en vullen).
Ik heb de Werther's vulling nog niet gebruikt om af te smeren. Ik zou het zelf eerlijk gezegd niet aandurven, zou toch te bang zijn dat de marsepein/fondant zou gaan smelten.
Succes ermee!
wauw! wordt het wel goed stijf en niet te vloeibaar?
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ingezonden recepten » Werther's Echte crème vulling