Onderwerp: botercreme mokka
Hohoi!
Ik wil voor in n taart mokkavulling maken van botercreme van de mix.
Ik heb oploskoffie in huis, hoe pak ik dit aan?
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme mokka
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hohoi!
Ik wil voor in n taart mokkavulling maken van botercreme van de mix.
Ik heb oploskoffie in huis, hoe pak ik dit aan?
Een deel van het water vervangen door sterke koffie.
Ik wil graag weten hoeveel koffie en hoe sterk moet ik die maken??
Zo sterk als je het lekker vindt . Ik los één eetlepel oploskoffie op in een klein beetje heet water en voeg dat toe. Heb je de bc liever sterker, doe je er wat meer in. Gewoon even proeven.
Ik gebruik altijd hetrecept voor moccacreme zoals die hier bij het recept voor progrestaart staat. Hier links bij de recepten. Bakken/overig/ progrestaart. voor de espresso gebruik ik dan de zakjes espresso(opls van Nescafe.
In dat recept zitten rauwe eieren en dat wil ik voor n klant eigenlijk niet gebruiken.
Sil, dat zal ik eens proberen! Bedankt!
Bij de hooveelheid bc waarbij je 200g water nodig hebt, heb ik ongeveer 1 el nescaffee opgelost in 200g water en daarmee mix aangemaakt. Iedereen vond het heerlijk.
Bedankt!!
Ik doe altijd espresso sticks van Nescafe gebruiken.
Botercrememix afwegen, voor het water erbij gaat de sticks leegstrooien bij het poeder en dan het water erbij en het papje laten staan.
Hoe de botercreme verder gaat hoef ik niet uit te leggen (denk ik)
Hier vinden ze dit de lekkerste mokkacreme.
Ik moet wel zeggen dat ik een gedeelte bcm en bbr gebruik, waardoor de creme heerlijk zacht is en toch niet een vette boterhap.
In dat recept zitten rauwe eieren en dat wil ik voor n klant eigenlijk niet gebruiken.
Sil, dat zal ik eens proberen! Bedankt!
In dit recept zitten echt geen rauwe eieren. Die worden gebruikt voor de schuimbodems v.d. progresstaart(en dan zijn ze ook niet rauw). Je moet alleen het gedeelte over de moccacreme gebruiken
2 kopjes espresso (vers gezet of van espressopoeder)
3 druppels hazelnootaroma(niet nodig
100 gram mix voor botercrème (webshop)
100 gram poedersuiker
250 gram boter
Voeg het hazelnootaroma toe aan de espresso. Vul met water aan tot 200 ml. Meng de mix en de suiker goed met het vocht en laat 15. minuten rusten.
Maak nu de hazelnootmoccacrème; Klop de boter romig en voeg in gedeelten het mixmengsel toe. Volg verder de aanwijzingen op de verpakking van de mix voor botercrème.
ik vind erg lekker mokka bavaroise niet zo zwaar als op basis van boter.
en ik maak deze neutraal bavaroise en darna van pattides smakstoof mokka heerlijk.
Dat is ook nog een idee van Welie! Zou je door die naturel bavaroise ook mokka-espressosticks toe kunnen voegen? Er is geen tijd meer om patidess te bestellen....
Ow...Anja66...dat is ook een bak...met mijn neus gekeken!! Pfff...stom van me!
Nog eens gekeken;
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/49/Mokkacrème/
Er zitten toch echt rauwe eieren doorheen hoor! Het wordt er zelfs extra bij vermeld...
Dat is ook nog een idee van Welie! Zou je door die naturel bavaroise ook mokka-espressosticks toe kunnen voegen? Er is geen tijd meer om patidess te bestellen....
je kan proberen maar eerst opgelost in water en koud beetje eerst in bavaroise dan moet je zelf weten hoe veel
je kan proberen maar eerst opgelost in water en koud beetje eerst in bavaroise dan moet je zelf weten hoe veel
Nog eens gekeken;
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/49/Mokkacrème/Er zitten toch echt rauwe eieren doorheen hoor! Het wordt er zelfs extra bij vermeld...
Nee, ik schreef: de moccacreme die in het recept voor hazelnoot progresstaart staat. Daar zitten echt geen rauwe eieren in. Alleen botercreme mix, boter, espresso en poedersuiker. Dus eigenlijk gewoon moccacreme van de botercreme mix.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme mokka