1 Laatst bewerkt door Inge83 (29-11-2012 22:08)

Onderwerp: [Feedback] Zwangere buik taart

Na uren lezen op het forum, na uren winkelen en leuke spulletjes gescoord te hebben is dit mijn eerste taart geworden.
Voor een zwangere vriendin heb ik deze taart gemaakt.
Ik heb de taart 2 keer doorgezaagd en gevuld met 1 laag bokkepootjesvulling en 1 laag chocolademousse.
Het is mij opgevallen dat de rand zichtbaar is bij de buik, hoe kan ik dit voorkomen?
Graag jullie mening, oordeel want daar kan ik uiteraard van leren.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3JZBVSOF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-68U3R38S.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QTLTBLJQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-O7F33CRE.jpg

2

Re: [Feedback] Zwangere buik taart

Voor een eerste taart is deze naar mijn mening super goed gelukt!
Door goed af te smeren en je taart weer goed op elkaar terug te stapelen zou de rand minder goed zichtbaar moeten zijn :)

3 Laatst bewerkt door Esther68 (24-11-2012 13:48)

Ik vind een boltaart niet echt makkelijk om te vullen. Ik vul dus heel dun en meerdere lagen. Heel soms snij ik de taart ook een paar keer door en snij dan de rand eraf, die ik (ipv dijkje) terug op de biscuit leg.
Ik vind de taart verder ook goed gelukt  :Y . Vind het ook wel mooi dat je de borsten apart bekleed hebt. Lijkt zo echter. En zo doe ik het ook  :Y

4

Ik vind hem goed gelukt! En best strak hoor.

Ik vind alleen die paarse rand onder de borsten niet zo mooi zo (hij sluit ook niet mooi aan aan de zijkant). Ik zie dat wel eens met bloemetjes e.d. en daar een groete strik onder, dat is subtieler.

Maar dat is ook weer een kwestie van smaak natuurlijk.

5

Goed gelukt, ik vond n eerste zwangere buik taart best moeilijk. Ik vind persoonlijk wel dat het roze en blauwe lint iets smaller had gekund, maar dat is mijn mening. En ik vind het wel meevallen die naden van het stapelen.

6

leuk gedaan, alleen teveel verschillende kleuren dat leidt af waardoor het stuk tussen buik en borsten te smal lijkt/is.....

Taart Smakelijk is de naam

7

Mooi hoor!

Ik wacht nog op de eerste 'zwangere' die dichtbij genoeg staat om zo'n taart voor te maken... Ik heb hier wel eens de tip gezien (in een how-to) om een stukje van de buik en een stukje van de borsten recht af te snijden zodat het allemaal beter op elkaar aansluit. Dat zag er wel 'natuurlijk' uit.

Ik zou hem misschien iets meer decoreren met wat 'frutsels' hier en daar, maar dat is natuurlijk puur een kwestie van smaak.

8

Voor een eerste taart kan je zeker wel trots zijn op het resultaat.
Als je de taart afsmeerde met botercreme, daarna er huishoudfolie strak overheen doet en 'm dan weer in de blandaschaal doet, komt ie er, bij mij tenminste, erg glad uit. Daarna nog even na strijken met een warm paletmes.

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

9

Voor een eerste taart kan je zeker wel trots zijn op het resultaat.

Tip: Als je de taart afsmeerde met botercreme, daarna er huishoudfolie strak overheen doet en 'm dan weer in de blandaschaal doet, komt ie er, bij mij tenminste, erg glad uit. Daarna nog even na strijken met een warm paletmes.

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

10

Mooi hoor!

Voor boltaartjes bak ik altijd gewoon ronde taarten, die snij ik in 3-en. Vervolgens doe ik een laag huishoudfolie in de blanda en daar dan de eerste laag taart in, mijn vulling er in en dan repen 2de laag taart er dakpansgewijs in leggen. Dan weer vulling en dan op de onderkant weer een laag van de taart. Dan effe (half uurtje) in de vriezer en hij is strak genoeg om af te smeren en zo heb ik altijd een mooie ronde vorm!

Veel succes

11

Bedankt voor jullie leuke reacties!
De tips ben ik ook erg blij mee en de volgende keer kan ik hier zeker gebruik van maken.

Hoi Inge, je buiktaart is prachtig! Ik vraag me af, die lussen, hoe heb je die voetjes erop gekregen, is dat een soort roller of rolmat? Van welk merk en hoe heet het? Groetjes Paulette

13

Mooie taart voor een eerste keer. Zelf heb ik nog geen zwangere buik taart gemaakt, maar staat zeker op mijn lijstje! Wat betreft de randen heb ik misschien nog een tip, heb laatst op een workshop geleerd dat je als de taart doorgesneden op elkaar staat je dan een soort veeg boetercreme op 1 plek doet en daar dan met je paletmes twee streepjes in moet maken. Dan weet je na het vullen precies hoe die op elkaar moet. Je moet dan natuurlijk wel na het doorsnijden hem ook goed op elkaar leggen. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.... :/ Beetje lastig uit te leggen. Maar hij ziet er mooi uit! :thumb:

14

Hallo Paulette,

Ik heb een klein vierkant hard "rolmatje" met de voetjes die ik gekocht heb via Marktplaats. Er staat geen merk op en op Google kan ik deze helaas ook niet vinden.