1 Laatst bewerkt door djehr (23-06-2013 21:18)

Onderwerp: 80ste verjaardag en 3-laags gestencild

Afgelopen donderdag heb ik een proeftaartje gemaakt voor mijn schoonvaders 80ste verjaardag.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=212995

Ik was tevreden genoeg om hem voor vandaag in 3 lagen te maken  :D

Bovenste en onderste taartje: vanillebiscuit met 2 lagen champagnecrème en een laag abrikozenjam Middelste taartje chocolade biscuit met chocolade druppels en 2x gevuld met vanille frambozencrème en 1 laag frambozenjam

Bekleed met marsepein 1:2 en gestencild (Designer Stencils C122T - Banded Lace side) met icing (color flow)
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/10136_472996819445991_1007701741_n.jpg

2

Re: 80ste verjaardag en 3-laags gestencild

Blijft leuk, dat stencillen! Toch ook ooit maar eens de moed voor verzamelen  :P

Sweet as sugar and everything nice

3

gaaf geworden!

4

Mooi hoor!
Ik heb net een stencil aangeschaft en nu vraag ik me af..hoe hou je dat op z'n plaats met een ronde taart?  :think:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

5

Ell& schreef:

Mooi hoor!
Ik heb net een stencil aangeschaft en nu vraag ik me af..hoe hou je dat op z'n plaats met een ronde taart?  :think:

Bij de 15 cm hem gewoon zelf vasthouden en voor de grotere taarten een extra paar handjes inschakelen  ;)  :lol:

6

Mooi effect!

7

Knap gedaan! Altijd moeilijk, een mannentaart, maar deze is schitterend!

8

wow dat geeft een gaaf effect!

Die is leuk geworden zeg!

@Ell: met een beetje crisco kun je het strncil ook op je fondant/marsepein 'plakken'. Dan is de stencil na gebruik wel makkelijk te verwijderen maar blijft t net allemaal wat beter op zn plaats

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

10

@Ell: met een beetje crisco kun je het strncil ook op je fondant/marsepein 'plakken'. Dan is de stencil na gebruik wel makkelijk te verwijderen maar blijft t net allemaal wat beter op zn plaats

www.loveatfirstbite.nl

11

Jolly-Joycie schreef:

Dat heb ik ook geprobeerd. maar vond het niet super werken. Misschien te weinig crisco gebruikt?

12

Ziet er mooi uit

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

13

Prachtig!  Wat is dat stencillen, rondom, goed gelukt!

Groet, Jolanda

14

Ik vind het een echte sjieke mannentaart geworden.

15

K heb laatst van een vriendin een andere techniek om te stencillen geleerd zodat t in je eentje lukt: sateprikkers prikken op een aantal plaatsen van de stencil waar de icing moet komen. T houdt de boel op zn plek en zodra je icing voor een gedeelte op de stencil en taart zit, blijft t plakken en kun je de prikker verwijderen. Gaatjes zie je niet omdat je prikt op de plek waar icing moet komen.

Ook belangrijk dat je icing niet te grof is.. Je moet wel iets meer water toevoegen dan wanneer je bijvoorbeeld borders maakt...

www.loveatfirstbite.nl

16

Mooie taart. Ik denk dat ik het toch ook maar eens moet gaan proberen.

17

Mooi  :thumb:

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

18

echt heel mooi djehr en ook de kleuren combi  :thumb:
taart groetjes Carla