1

Onderwerp: hoe krijg je bruine fondant/marsepein?

hallo

ik wil voor 5 december een sinterklaastaart maken,maar nu wilde ik vragen hoe krijg je bruin fondant of marsepein?ik kan deze kleur nergens kant en klaar vinden

alvast bedankt!!
groetjes kim

Re: hoe krijg je bruine fondant/marsepein?

Ik gebruik dark brown van sugarflair. Daarmee kleurt mijn marsepein erg snel bruin. Het winkeltje in Purmerend waar ik het haal verkoopt deze kleur ook kant en klaar als kilo of 250 grams verpakking.

3

Ik had laatst ook bruin nodig en heb restjes oranje en blauw gemengd. Geel, rood en blauw kan natuurlijk ook!

4

Funcakes heeft ook bruine fondant met choc. smaak

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

bedankt allemaal,
nu kan ik weer verder :)

Je kunt ook hele mooie (en vooral lekkere) bruine marsepein krijgen met een paar lepels cacaopoeder.

7

@danielle,dan moet ik gewoon wat poeder door witte fondant/marsepein mengen?
en kan dat dan gewoon van die poeder waar je chocomelk mee maakt?
groetjes kim

8 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (03-12-2012 09:50)

Ja je mengt gewoon wat cacao door de fondant of marsepein (evt. wat kokosvet (die blokken santen blauwe verpakking supermarkt smaakt erg goed bij de cacao) of crisco er door als het wat droog wordt).
Ik weet niet waar jij je choco mee maakt maar het moet echte cacao zijn dus geen nesquik/benco poeder.
deze (of een ander merk) http://webwinkel.ah.nl/product/AH/12740 … acaopoeder
Voor een pond marsepein had ik ongeveer 4 volle eetlepels nodig om 'm diep donkerbruin te krijgen.

9

super bedankt voor de uitleg :thumb:

10

Geen dank  :o , de reacties die ik krijg op deze zelf gekleurde marsepein en fondant zijn heel positief. De meeste mensen vinden het erg lekker en bijkomend voordeel er zitten niet zoveel extra E-nummers in.