1

Onderwerp: sinterklaastaart

Ik wil voor sinterklaasavond graag een taart maken.
Maar nu weet ik niet wat ik voor vulling er in zou doen. Heb al wat gezocht op het forum maar weet het nog niet helemaal.
Ik dacht er aan om de mona taaitaaipudding te gebruiken maar waar zou ik dat mee kunnen combineren?

Of bc met pepernoten? Maar ik lees dan dat er bc mix wordt gebruikt, is dit lekkerder dan de 1:1?
En dan ook, waar zou ik dat mee kunnen combineren?

2

Re: sinterklaastaart

Ik maak voor sinterklaas ook 2 taarten. 1 voor onszelf en 1 voor m'n broer. Mijn broer en de rest van de fam zijn helemaal weg van een laag speculoospasta en een laag ddl

Trotse mama van Tim en Cas!

3

De 1;1 botercreme die jij bedoelt is om de taart af te smeren en niet om mee te vullen. Dat is niet lekker, want het is veel te boterig. De botercreme mix fan FunCakes is wel lekker om als vulling te gebruiken en is ook makkelijk te maken. Met die botercreme mix kan je alleen weer niet afsmeren, die is aangemaakt met water en daar gaat je fondant/marsepein weer van smelten.
Ik heb laatst ook een sinterklaastaart gemaakt en daar heb ik ook de botercrememix voor gebruikt en daar pepernoten door gedaan. Was erg lekker! Ga van het weekend een taart maken met (gevulde) speculaas erdoor in heel kleine stukjes.. weet dus nog niet hoe dat gaat smaken, hihi hopelijk lekker  :P

4

ze hebben deze maand een nieuwe smaak van de Mona toetjes (taai taai) erg lekker en past ook bij het sinterklaas gebeuren

5

ik heb marsepein bavaroise,maar dat is voor cc en ga ik maken gevulde speculaas

6 Laatst bewerkt door jenlon (28-11-2012 18:46)

Ik heb vorige week de taaitaaipudding van Jumbo (a la Mona) geproefd en die vond ik juist helemaal niet lekker. En dat terwijl taaitaai toch best lekker vind.
Ik heb trouwens ook al een paar keer botercreme van een mix gebruikt en ook gewoon gebruikt om af te smeren. Ik doe er dan wel minder water in. De taartjes zijn gewoon voor thuisgebruik maar ik heb er nog niets van gemerkt dat mijn fondant dan ging smelten.

Groetjes,
Ilona.

7

botercrememix is inderdaad veel lekkerder dan 1:1 botercreme. lijkt me lekker met gestampte pepernoten erdoor. de taaitaaipudding ken ik niet dus ik weet niet of die lekker is. je kunt het altijd combineren met een laag slagroom, dat is altijd goed. en misschien abrikozenjam.

8

jenlon schreef:

Ik heb vorige week de taaitaaipudding van Jumbo (a la Mona) geproefd en die vond ik juist helemaal niet lekker. En dat terwijl taaitaai toch best lekker vind.

Ik heb beide geprobeerd maar vond die van Mona een stuk lekkerder dan die van Jumbo.
Dus miss kun je die van Mona nog een keer proberen. :)

9

Ik wil ook een taart gaan vullen met 1 laag chocomouse, en 1 laag slagroom met gemalen pepernoten.
Nu is mijn vraag of ik dat in kan vriezen.
Ik weet wel dat je choco en slagroom in kan vriezen,maar worden de pepernoten dan niet zacht met het ontdooien?

Sandy1 schreef:

... worden de pepernoten dan niet zacht met het ontdooien?

Pepernoten (of kruidnoten) worden zo wie zo zacht als ze door een vulling gaan..

Ik heb van de week een aantal sinterklaastaarten gemaakt;

Mona - taai taai toetje is inderdaad heerlijk! Combi met chocoladeganache is geweldig. Kruidnoten door botercreme is heerlijk, Dulche de Leche ganache was een groot succes en óók amandelspijs door de botercreme was om de pan bij uit te likken.
In verschillende combi's in de taarten gedaan... Gewoon lekker  combineren. Heerlijk avondje gewenst!

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.