1

Onderwerp: Exotische taart voor 75-jarige man...HELP!

Mij is gevraagd een taart te maken voor een man die 75 word.t Met een exotisch tintje.
Ik kan geen suikerbloemen maken dus een exotisch bloem er op is geen optie.
Heeft iemand misschien een leuk idee hoe ik de taart een exotischtintje kan geven? Ook een strand en palmbomen is niet de bedoeling.
Het moet een 20cm taartje worden.
Pffff...

Life is what you bake it.

2

Re: Exotische taart voor 75-jarige man...HELP!

in het boek van Debbie brown staat een hele leuke ( vind ik dan ) het is een Hut met Hoela dansers :) zal eens kijken of ik een afbeelding kan maken/vinden

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

movin schreef:

in het boek van Debbie brown staat een hele leuke ( vind ik dan ) het is een Hut met Hoela dansers :) zal eens kijken of ik een afbeelding kan maken/vinden

Lijk tmij heel leuk maar dat is volgens mij ook niet e bedoeling. Het moet een beetje een elegante/klassieke taart worden, gezien de leeftijd van de man.Maar dan wel exotisch...

4

Een paar weken geleden heb ik ook een exotische taart voor een 80-jarige man gemaakt. Maar de familie wilde juist wel een meisje (met grote boobies  ;) ) en een palmboom op de taart  :) . Wilde dus ook deze tip geven totdat ik las dat juist niet de bedoeling was  ;) .

Cakesbybien heeft een hele mooie Hawaian Flower uitsteker (staat nog op mijn verlanglijstje). Kan zo geen foto vinden...

5

movin schreef:

Oke, plaats hem toch even als je het goed vind :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KR3EGNA7-D.jpg

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

Bedoelen ze met exotisch echt 3D bloemen enzo? Want anders kan je ook een zonsondergang boven water maken met een zwart eiland silhouette door van blauw via geel oranje en rood vloeiende lap te maken ( door een speciale marmertechniek, staat in de how to's of door te verven) dan rondom bekleden met 2D bloemen.

Of de taart gewoon helemaal bekleden met deze lap en dan allemaal silhouetten lang de rand en op de bovenkant wat bloemen.

Of een neutraalkleurige  taart met gepuzzelde bloemen.

Ik geloof dat de hawaiibloem een hibiscus is, als je even googled op hawaiibloem dan vindt je heel duidelijk plaatjes die je ook zonder uitstekers gewoon moet kunnen maken.

Succes!

Groetjes Petra

7

Wat een opdracht! Als ik aan exotisch denk, komen bij mij de hula-meisjes met kokosnoten ook in beeld... haha
Even gegoogled en er zijn wel voorbeelden te vinden van iets stijlvollere taarten.
Als je het allemaal wat eenvoudiger uitvoert, zijn ze wel doenbaar (lees: het zijn leuke ideeën).
In het Engels zoeken geeft vaak meer resultaten. Ik heb snel even gekeken op 'tropical cake' en 'exotic cake'.
Hopelijk vindt je op google wat je zoekt?

Deze bloemen zijn eenvoudig en staan mooi op een taart: http://www.etsy.com/listing/97311000/50 … h-tropical

As a wise women taught me: ''beg, steal and borrow!'' So everyone hold on to your cake ideas because I'm coming! haha Just kidding.

Kan je niet met de vulling het exotische tintje maken en de taart vervolgens gewoon klassiek decoreren?

9

:think: of is exotisch afrikaans?

Welk werelddeel-exotisch? :think:

Sprekende, knallende kleuren maakt het al gauw exotisch denk ik...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Als je op "hibiscus cake" googelt, vind je wel wat mooie taarten.

11

Ik kwam net op het forum een taart tegen waarbij de "blossom sugar art petunia" uitsteker was gebruikt. Misschien een idee om te gebruiken om een exotisch tintje aan je taart te geven.. komen mooie bloemen uit die ook simpel te maken zijn :) En ik vond het zelf wel wat exotisch hebben. Misschien heb je er wat aan.

12

De taart gaat niet door...
Evengoed bedankt allemaal voor het meedenken!