1

Onderwerp: Pizza Muffins

Ik heb dit recept net ook al op mijn blog geplaatst (klik) maar ik deel hem ook nog even hier met jullie. Recept inspiratie heb ik van His hier op het forum, maar ik heb er mijn eigen draai aan gegeven.

http://gewoonmarieke.com/wp-content/uploads/pizza2-724x1024.png

Pizza-muffins (circa 36 stuks)

Je hebt nodig:

• 150 gram bloem
    3/4 theelepel bakpoeder
    170 mililiter melk
    1 ei
    120 gram geraspte kaas
    3 salami-worstjes in kleine blokjes
    fijngesneden zongedroogde tomaatjes
    zwarte olijven naar smaak fijngehakt
    1 uitje fijn gehakt
    italiaanse kruiden naar eigen smaak
    peper en zout

Zo maak je ze:

Bak de fijngehakte ui in een koekenpan tot de ui glazig is. Ondertussen meng je de droge ingrediënten door elkaar, dan de melk en het ei erdoor en daarna doe je de geraspte kaas, de uitjes, de fijngehakte zongedroogde tomaatjes en olijven erbij de kruiden naar smaak (ik gebruik vaak oregano en tijm) en de worstjes (ik gebruik vaak van die snack worstjes die je bij de gedroogde worsten vind, deze zijn klein van stuk en makkelijk in stukjes te snijden) en roer het mengsel goed door elkaar. Vet een mini muffinvorm (ik kocht die van mij bij de Xenos, van silicone voor 12 muffins) in en vul deze met het mengsel. Zet het blik ongeveer 15 á 20 minuten in de oven op 190 graden tot ze goudbruin zijn. Laat de muffins even afkoelen en klaar zijn ze.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

2

Re: Pizza Muffins

Wow super! Het ziet er lekker uit. Ik ga zeker proberen.

3

Dat is een leuk en origineel recept! Ga hem opslaan en zeker een keer maken. Ze zijn hier thuis gek op pizza, dus dan is dit wel heel erg leuk  :D  Dank je wel!

4

Hmmm...... klinkt goed  :9

Klinkt erg lekker!
Ik ga het met de kerstbrunch uitproberen. Heb er nu al zin in!