1

Onderwerp: Hoe afwerken, hulp gevraagd

Ik had volgens mij al een topic aangemaakt maar is niet goed gegaan, want ik kreeg een error.

Mijn schoonmoeder heeft me gevraagd een taart te maken voor haar verjaardag. Op zich helemaal geen probleem, maar nu komt het. Ze houdt niet van fondant, marsepein, bc, en chocolade. Ook niet van fruit overigens. Ze wil graag het uiterlijk van een fondant taart, maar hoe krijg ik dat strak zonder bc en fondant of marsepein?

Kun je netjes afsmeren met een roomkaas mengsel en zo ja, kun je daar dan kleine fondant deco op aanbrengen of gaat dat smelten?

2

Re: Hoe afwerken, hulp gevraagd

Pffffffff ook niet de gemakkelijkste dan. Jeetje, ik zou het echt niet weten. :nooo  Maar wens je wel heel veel suces!! Hopelijk heeft iemand een antwoord voor je....

3

Tja wat hou je dan nog over, royal icing? maar het moet er uit zien als fondant, moeilijk hoor. roomkaas hard niet uit dus lijkt me niet geschikt.

suc6

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

4 Laatst bewerkt door omakneeltje (01-12-2012 11:56)

gewoon zeggen dat dat niet gaat lukken, :nooo

lekker afsmeren met slagroom/mascarpone, kun je best heel glad krijgen, en is superlekker,
versieren met stukjes fruit en sierchocola ,

de dingen die ze niet lust moet ze maar op haar schoteltje laten liggen  :D

ik neem aan dat haar gasten ook een stukje taart eten? en die zullen dat wel lusten, toch?

succes!

5

Ik zou ook zeggen dat dat niet kan.....omdat dat niet kan volgens mij  ;) . Ik zou dus idd afsmeren met aangevette slagroom of wel bekleden met marsepein/fondant en dat je schoonmoeder dan dit niet op eet (heb wel eens gelezen dat in Engeland en Amerika dit normaal is  ;) )

6

dat is moelijk hoor,maar ik zeg net als andere gewoon zeggen gaat niet en gasten willen toch lekkere taart eten.succes

7

Wilton Decorator Icing White 2kg emmer mischien deze?

8

Jij maakt taarten met fondant, marsepein, botercrème of chocolade en dan vraagt ze je een taart te maken zonder fondant, marsepein, botercrème of chocolade.

Vraagt ze bij de slager ook om een bloemkool? Ik denk dat ze bij de verkeerde aanklopt, jij maakt niet wat zij graag wil.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Kan je de taart niet gewoon mooi bekleden met fondant, dat is toch het strakste/mooiste.
Dan kan zij haar stukje fondant toch gewoon van haar puntje aftrekken.

10

men koopt een slagroomtaart bij de HEMA.....  :+

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11

Bommeltje schreef:

men koopt een slagroomtaart bij de HEMA.....  :+

:D

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

12

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :thumb:

Ik heb haar dus voorgesteld om lepel gebakjes te maken. Verschillende soorten, zodat er meer dan genoeg keuze is, maar nu wil ze dan toen wel iets met fondant. Zolang het maar heeeeeeeel dun is uitgerold :S.

Ze wil gewoon een grote fondant taart om mee te showen, daar komt het op neer ;-).

Nou ja. Ga nu dus gewoon een 2 laags fondant taart maken. 1 met banketbakkersroom en aardbeien vlaai vulling en 1 met monchou en kersenvlaai vulling. Wel uit een potje, want culinaire hoogstandjes is ze ook geen fan van ;-). Haha, verder is het gelukkig een heel leuk mens.

14

Maak je een mooie fondant dummie.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

15

gelukkig komt het helemaal goed :Y
en zo te lezen ook lekker!

gezellige verjaardag alvast.

16

Pooh schreef:

Jij maakt taarten met fondant, marsepein, botercrème of chocolade en dan vraagt ze je een taart te maken zonder fondant, marsepein, botercrème of chocolade.

Vraagt ze bij de slager ook om een bloemkool? Ik denk dat ze bij de verkeerde aanklopt, jij maakt niet wat zij graag wil.

:D  :D  :D hahaha... maar het kan wél bij de slager om bloemkool vragen, tenminste in t gehucht waar ik woon verkoopt de groenteboer ook vlees uit eigen weiland en de slager verkoopt brood op maandag omdat de bakker dan dicht is.... maar de vergelijking is goed...