1

Onderwerp: Vraagje planning

Mijn zoontje wordt vlg week zondag 1 jaar. Nu gaan we zaterdag gezellig naar de dierentuin, wat dus betekent dat ik dan geen taart kan bakken. Ik wil dat vrijdag gaan doen, vullen met witte choco mousse en kersenvlaaivulling. Is dit goed houdbaar in de koelkast tot zondag, zodat ie ook nog lekker smaakt??

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

Re: Vraagje planning

Als de chocomousse op basis van slagroom is zou ik het niet aanraden. Met botercreme is het geen probleem.

3

Is slagroom dan maar 1 dag houdbaar in de koelkast??? Nee toch?

4

Is slagroom dan maar 1 dag houdbaar in de koelkast??? Nee toch?

5

volgens mij moet dat toch wel kunnen? komt er marsepein/fondant over?

6

Ik vind het kunnen. Ik bewaar vullingen met slagroom maximaal 3 dagen. Dus als je het op vrijdag maakt, zondag dan wel opeten!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

7

Er komt gewoon marsepein overheen. Maak het pas vrijdag eind vd dag, dus dat kan dan mooi!! Ik ga ervan uit dat ie zondag wel op is!!!
Bedankt voor jullie reacties?

Nog 1 vraagje: welke chocomousse raden jullie mij aan? Met witte chocola....

8

bij gewone biscuit bruine mousse, bij chocobiscuit witte mousse?
lijkt mij leuk contrast,
en kersenvlaai erbij is echt lekker!

maar...volg je eigen gevoel :Y

succes.

9

Ik bedoelde eigenlijk welk recept....

10

Ik bedoelde eigenlijk welk recept....

11

even zoeken bij Vullingen of Recepten, staat van alles :)

12

Ja, dat weet ik.... :) was alleen benieuwd naar jullie ervaringen... Welke is het lekkerst?. :P

13

dat is heel persoonlijk, kan dat niet voor een ander zeggen,

gewoon uitproberen :D  en opeten ;)

14

Ik zou slagroomvullingen echt niet 3 dagen bewaren, eigenlijk max 1. De lucht blijft er niet goed inzitten en het kan daardoor gaan lopen en dat ziet er niet uit en is ook minder lekker

15

Als je met slagroom wilt vullen en het moet langer stevig blijven dan aanvetten met mascarpone. Blijft de slagroom lekker lang stevig. Fijn weekend volgende week en geniet van dat bijzondere moment.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

16

door mascarpone toe te voegen wordt de houdbaarheid niet anders hoor... t blijft bederfelijk.

17

etmc schreef:

door mascarpone toe te voegen wordt de houdbaarheid niet anders hoor... t blijft bederfelijk.

Ik heb het ook niet over houdbaarheid, maar door de mascarpone blijft de slagroom gewoon langer stevig. En aangezien de taart voor haarzelf is zou ik het gerust aan durven.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

18

Door een taart met BC of met marsepein of fondant te bekleden vertraagd het proces van ouder wordende slagroom en de smaak gaat minder snel achteruit. Van de week heb ik door omstandigheden een taart met zwitserse room ook pas na 2 dagen afgeleverd, en kreeg alleen complimenten erover. Je sluit de taart zo goed als luchtdicht af. Ik zou hem ook vrijdagavond gemaakt hebben als het niet op zaterdag kon. En slagroom bederft niet voor de U.h.d tenzij die nog een week weg is ofzo.

Was je taart gelukt?? En hebben jullie een leuke dag gehad?? Over 2 maanden en 4 dagen wordt mijn dochter ook 1, nu al zin in..

Groetjes Fleur