1

Onderwerp: Zak van Sinterklaas taart bekleden

Ik ga voor a.s. weekend een zg. zakvansinterklaas-taart maken. Ik ga hiervoor de 20cm blandavorm gebruiken. Heb nog wel even gedacht aan de wondermold vorm maar we zijn maar met 8 volw. en 3 kids. Dus dan heb ik wel heel veel taart.
Ik dacht de vorm van de blanda een beetje slordig bij te snijden zodat er wat hobbels en bobbels ontstaan. Wat fijn dat het een keer niet zo strak hoeft allemaal  ;) .

Maar nu zit nog een beetje met wat de handigste manier is om het bruin te bekleden. Ik wil natuurlijk een mooie 'tuut' bovenaan hebben. En dan een 'touwtje' eromheen.
Maar als ik op de normale wijze ga bekleden dan wordt het dus glad bovenop. Ik dacht ook al een een lap erom heen te slaan, maar dan krijg je weer een naad over het midden van de taart. Dit kan dan natuurlijk wel weer de achterkant worden maar
lijkt me toch niet zo mooi.
Ik ben dus ben benieuwd hoe jullie dit doen (hebben gedaan). Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

Re: Zak van Sinterklaas taart bekleden

Ik zou 'm dan denk ik ondersteboven bekleden en de randen zeg maar samenknijpen, zoals met een echte zak.

Maar ik heb 'm nog niet gemaakt, dus ik weet niet zeker of het zo zou werken.

Succes in ieder geval!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

Vorig jaar heb ik ook met een lap eromheen bekleed en de naad precies laten wegvallen in een plooi van de zak, was echt niks van te zien en het makkelijkste om een tuut te maken. Als je dat niet mooi vindt kun je ook glad bekleden en dan een losse tuut er boven op maken, die naad kan je dan laten wegvallen onder het touw wat de zak dicht houdt.

Groetjes Petra

4

de naad kun je ook de zij-stiknaad van de zak laten zijn O-)  ;)
Dus over de naad grove stikken zetten.... een echte zak is ook niet rond 'gebreëen' ;)
Ooit eens zo gedaan:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6IMR6Z6O-D.jpg
:shh: zou nu wel iets anders doen, maar goed, om een idee te geven...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

ik heb hem er idd ook om gevouwen.. en dat met extra grote stiksels vastgezet.. zag erg best te doen uit :)

6

Ik heb er al een paar gemaakt en zet de biscuit op een grote lap, vouw de hele boel omhoog, haal het daar bij elkaar en voila zak bekleed en tuit eraan.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

7

Nou dames, ik kan ermee aan de slag hoor! Genoeg ideeen om uit te proberen.
Hartelijk dank allemaal!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

8

Dit is handig  :) heb gisteren ook een 20 cm blanda meegenomen bij ikea met hetzelfde idee..
En voila hier vind ik zomaar hoe je de bekleding kan doen  :thumb:

9

Wilma501 schreef:

Dit is handig  :) heb gisteren ook een 20 cm blanda meegenomen bij ikea met hetzelfde idee..
En voila hier vind ik zomaar hoe je de bekleding kan doen  :thumb:

Kijk, dat is nou precies waar dit forum voor is opgezet! Elkaar helpen!!!!
Succes met je sinterklaastaart.

Gr. Dolfijn

10

Jij ook :)
Groetjes Wilma

11

Ik snap niet helemaal wat jullie bedoelen met een lap eromheen? Dus niet eerst glad bekleden maar een lap?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

12

iRoshelle schreef:

Ik snap niet helemaal wat jullie bedoelen met een lap eromheen? Dus niet eerst glad bekleden maar een lap?

Ik denk dat ze bedoelen een lap erom heen vouwen ;-)

Carpe diem!

13

Soesie schreef:

Ik heb er al een paar gemaakt en zet de biscuit op een grote lap, vouw de hele boel omhoog, haal het daar bij elkaar en voila zak bekleed en tuit eraan.

Die had ik nog niet bedacht/gezien/gelezen.
Zo heb je natuurlijk ook geen ''kiertjes''.
Moet wel voorzichtig gebeuren voor schreurtjes natuurlijk maar ik ga hem morgen op die manier maken, thanks!

Carpe diem!

14

Evak schreef:
Soesie schreef:

Moet wel voorzichtig gebeuren voor schreurtjes natuurlijk maar ik ga hem morgen op die manier maken, thanks!

Ik vind het persoonlijk niet zo mooi/lekker dat er dan aan de onderkant ook marsepein zit. Ik vind het vaak al zo'n hap. Ik wil graag zo dun mogelijk bekleden en dat lijkt me lastig op deze manier.
Ik heb de 'zak' inmiddels in de koeling staan. Ik heb het dus gedaan met een lap erom heen. En maak dus inderdaad een stiknaad van de naad. Staat leuk hoor!
Als ie helemaal af is plaats ik foto's. Moet die dan bij 3D?  :think:

Succes allemaal met de sinterklaastaarten!

15

:Y 3d

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

16

Evak schreef:
iRoshelle schreef:

Ik denk dat ze bedoelen een lap erom heen vouwen ;-)

Dus overdwars zeg maar? Eromheen, volgens mij snap ik het, haha! Ben wel benieuwd naar een fotootje!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

17

Hierbij het linkje naar mijn taart.

Gr. Dolfijn

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127316271

18

Evak schreef:
Soesie schreef:

valt erg mee met voorzichtig, ik heb er gisteren weer 1 gemaakt. dat ziet er dan zo uit, net als de zak van de sint, lekker rommelig.

http://8.media.hyves-static.net/1524414927/6/Dh3e/0/img1524414927.jpeg

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.