1

Onderwerp: Chocoladeganache

Help!:(

Heb chocoladeganache gemaakt met bonbonbloc voor het dessert voor morgen. Tijdens het mixen werd hij niet stevig, maar ik heb ze toch in de glaasjes gegoten met het idee dat het na een nachtje opstijven wel stevig wordt. Nu twijfel ik. Heeft er iemand hier ervaring mee?

2

Re: Chocoladeganache

Het verschilt bij mij super erg in tijd hoe snel het opstijft, het heeft wel is 5 uur geduurd! De andere keer was het maar een halfuurtje. Ik denk dat het wel in de glaasjes kan en wel na een nachtje stevig wordt..

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

3 Laatst bewerkt door Pareltje. (01-12-2012 00:25)

Heel erg bedankt voor het antwoorden!

Maar klop jij het nooit op? Want het opkloppen ging mis, pas nadat ik het in de glaasjes had gegoten ging ik googlen en las ik dat het eerst 2,5 uur moest koelen voor het opgeklopt kon worden.

4

Heb je het goed laten afkoelen? Dan zou het namelijk al dikke moeten worden. als je het dan in de koeling zet en daarna opklopt zou het wel moeten lukken.

iroshelle, als de omgevings temperatuur hoog is, zoals in de zomer, koelt de ganache bijna niet af en duurt het dus veel langer.

5

Ontzettend bedankt voor jullie behulpzaamheid!

Na de dessertjes een aantal uur goed gekoeld te hebben bewaard, was de ganache goed stevig.

6

Je staat verkeerd met je topic dus ik heb je even gemeld...

Vaak wordt wel dik, moet het wel goed koel staan.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

[MOVE] -> bakken&vullen

8 Laatst bewerkt door Carien (03-12-2012 09:02)

:think: maar ongeklopte bonbonblocroom (da's toch anders dan ganache in mijn ogen) is toch niet .. luchtig/als mousse? :s

Ik smelt het altijd 's avonds, laat het een nacht in de koelkast staan en klop de volgende ochtend op.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl