1

Onderwerp: Bloementaartje

Morgen ga ik voor het eerst een bloementaartje maken (voor mijn eigen verjaardag, jaja!!), ik smeer af met bc en bekleed de zijkant met fondant met een houtnerfmotief, en de bovenkant met bloemen. Maar moet ik de bovenkant ook eerst met fondant bekleden en daarna de bloemen erop of kan ik de bloemen direct op de botercreme doen?

2

Re: Bloementaartje

als je de bovenkant helemaal met bloemen dicht legt, hoef je het niet eerst te bekleden.
Je kunt ook de bc donkerbruin/ zwart kleuren, en op de bovenkant iets dikker doen. Dan lijkt het een beetje op aarde als je tussen de bloemen door hier en daar nog wat van de taart ziet.

3

Livia schreef:

als je de bovenkant helemaal met bloemen dicht legt, hoef je het niet eerst te bekleden.
Je kunt ook de bc donkerbruin/ zwart kleuren, en op de bovenkant iets dikker doen. Dan lijkt het een beetje op aarde als je tussen de bloemen door hier en daar nog wat van de taart ziet.

Dat is inderdaad een leuk idee, bruin kleuren doe ik weleens met saromapoeder, maar waarmee kan ik het zwart kleuren?

4

Zelf bekleed ik de taart dun met fondant en dan pas de zijkant en de bovenkant versieren. Het werkt voor mij makkelijker