1

Onderwerp: Sugarveil bewaren

Weten jullie misschien hoe je het beste sugarveil kan bewaren.??? En hoe lang?

Ik bedoel dus het kant wat je maak van de sugarveil. Ik heb het al gedaan in perkament papier maar na enkele dagen valt het uit elkaar als je het wil verwerken.

2

Re: Sugarveil bewaren

Ben ook benieuwd!

Maak elke taart alsof het je laatste is!

3

Bewaren in plastic, maximaal 2 dagen te verwerken.Daarna gaat het drogen en dus brokkelen!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

4

en als je het in plastic bewaard hoe lang blijft het dan goed ?

5

Ongeveer 2 dagen dus.

6

Ik bedoel als het verwerkt is :)

7

Ja dacht ergens gelezen te hebben dat als je het al gemaakt hebt en dan luchtdicht bewaard in een plastic pot ofzo je het wel langer kan bewaren, maar hoe lang weet ik echt niet meer, vind het ook niet meer terug.. :(

Maak elke taart alsof het je laatste is!

8

Ik heb vorige week een dummy taart gemaakt met sugarveil en de sugarveil brokkelde er na een week van af, niet echt geschikt voor dummys dus haha....

Omdat een gewone taart wat vochtiger is, denk ik dat het daar wel 3 dagen goed op blijft zitten.

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

9

Ik heb ook een dummy ermee bekleed en er toen een bericht over gemaakt.
Idd je kunt het gewoon als het op een eetbare taart gebruikt wordt 2 à drie dagen bewaren.
Op een dummy brokkelt het zodra het gaat drogen.
De verwerkings tijd is ongeveer 2 dagen en als je het luchtdicht verpakken kunt dan paar dagen langer.
Maar de beste kwaliteit heb je bij meteen gebruiken.

mijn sugarveil kant leg ik tussen twee stukjes bakpapier in een hersluitbare zak.
Deze leg ik donker weg .

Het kan weken zo bewaard worden mits goed afgesloten
Ook kun je als het wat gescheurt is met een waterspuit van een redelijke afstand een keer spuiten dan kun je het gebroken deel plakken even wachten en weer zo goed als nieuw,,,succes