1

Onderwerp: Cake pops dopen in gewone chocola?

Goede morgen,
Wil vandaag zwarte piet cake pops maken, kan ik ook gewoon een reep chocolade smelten en ze hier in dopen? Of droogt dit niet goed?

Bedankt voor een eventuele reactie!
Groetjes Olga

2

Re: Cake pops dopen in gewone chocola?

Chocola moet je goed op temperatuur brengen (lees:met juiste kristallen) als je wilt dat t weer stolt.

3 Laatst bewerkt door Jeje (30-11-2012 09:19)

Ik maak mijn cakepops altijd met "gewone" choco, ik koop altijd de euroshopper repen van AH, werkt prima voor mij. Ik smelt het au bain marie en dip de cakepops daar in.

What doesn't kill you, makes you stronger

4

ik had laatst ook normale chocolade maar omdat ik de candymelts gewent was had ik er al crisco in gedaan met het gevolg dat het wel heelll vloeibaar was...ik ben nu wel gewend aan de candymelts dus ik vind dat persoonlijk prettiger

5

candy melts worden niet heel zacht, waardoor je cakepop er groffer eruit ziet. Chocolade wordt wel goed zacht/ dun, en dan wordt je cakepop ook mooier van.

En als je het wilt kleuren, koop je witte chocolade en doe je er een beetje kleurstof bij

6

chan1985 schreef:

candy melts worden niet heel zacht, waardoor je cakepop er groffer eruit ziet. Chocolade wordt wel goed zacht/ dun, en dan wordt je cakepop ook mooier van.

En als je het wilt kleuren, koop je witte chocolade en doe je er een beetje kleurstof bij

Hier wil ik toch even een paar kanttekeningen bij plaatsen:
Het hangt helemaal af welke melts je gebruikt of ze goed zacht worden. Hier kun je eventueel wat crisco of speciale drops (micryo) aan toevoegen om het goed zacht te laten worden.

Chocolade werkt net zo goed als melts, maar mijn ervaring is dat het iets langer duurt voor het goed stolt, dan met melts.

Aan witte chocolade kun je niet zomaar kleurstoffen toevoegen. Hier heb je speciale kleurstoffen voor nodig, omdat ze niet goed mengen met elkaar.

Hoop dat je wat hebt aan mijn opmerkingen.
Succes ermee!

Dat is toch een TAART waard!

7

Bedankt voor jullie reacties! Het is inmiddels gelukt!

Hoe dan?!
Daar ben ik dan wel benieuwd naar ;)

9

Linda's lekkere taartjes schreef:

Hoe dan?!
Daar ben ik dan wel benieuwd naar ;)

Gewoon de repen gesmolten in de magnetron. Af en toe even roeren. Vond hem nog wat dik, dus heb er wat crisco door gedaan. Ging prima!
De pietjes zijn niet zo geworden als gehoopt, maar met de chocolade is het gelukt

!