1

Onderwerp: Vullingen

Hoi,
Ik heb nog niet veel taarten gemaakt ik kijk veel op dit forum maar nog nooit wat geplaatst dus dacht laat ik het eens doen want ben niet zo goed in de combi van de vullingen vandaar de vraag eigenlijk 2 haha
Ik ga aankomend weekend een chocolade taart maken voor sinterklaas en wou een laagje slagroom met daar boven op mandarijntjes word dit niet te snotterig door het vocht van de mandarijntjes?
En dan nog een laag van botercreme en dan met speculaaskruiden erdoorheen.
Ik wil eigenlijk jullie mening hierover!

Re: Vullingen

Hoi,

Als je de mandarijntjes goed uit laat lekken, dan gaat het prima. Je kunt zelfs je biscuit besprenkelen met het vocht van de mandarijntjes (niet te veel, een paar druppels). Dit heet tremperen en hier wordt je taart nog lekkerder van.
Denk er alleen wel om als je slagroom gebruikt dat je taart in 1 dag op moet zijn vanwege de bederfelijkheid van slagroom. In plaats van mandarijntjes kun je ook heel goed rood fruit zoals bijv. frambozen gebruiken. Tegenwoordig bij alle supermarkten vers te koop in de winter.
Jouw combinatie is echter ook heel smaakvol.

3

Hey,

Ik heb je even gemeld omdat je in het verkeerde topic staat.

Heb geen ervaring met slagroom en mandarijntjes.
Botercreme met speculaaskruiden klinkt erg lekker.

Ook lekker is chocoladepepernoten fijn gehakt door de botercreme en een laagje caramelsaus.

Groetjes Simone

Feedback is Love ;-)

4

Move to ~> Bakken en vullen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Sorry dat ik verkeerd zat!

6

Bedankt voor de reacties! Dus eigenlijk is de slagroom geen optie want wil de taart zaterdag maken en het is voor zondag. Zou ik dat dan ook met botercreme kunnen doen of zou het dan te veel botercreme worden? En dat is idd ook lekker met het sap de biscuit besprenkelen! En met chocoladepepernoten en caramelsaus klinkt ook erg goed zeg! Doe je dan de caramelsaus boven op de botercreme?

7

eigenlijk zou ik niet weten waarom slagroom niet zou kunnen. Als je op zondag een slagroomtaart nodig bent haal je hem toch ook op zaterdag bij de bakker! Je moet alleen de taart wel in de koelkast bewaren.

8

Hoi,

Ik begin met een laag karamelsaus op het biscuit, dan trempeer je je biscuit zoals Saskia heeft beschreven, en daarboven op de botercreme gemengd met chocoladepepernoten.

Succes!

Feedback is Love ;-)

anja66 schreef:

eigenlijk zou ik niet weten waarom slagroom niet zou kunnen. Als je op zondag een slagroomtaart nodig bent haal je hem toch ook op zaterdag bij de bakker! Je moet alleen de taart wel in de koelkast bewaren.

Hoi,
Ik heb niet gemaild dat slagroom niet kan, alleen het is maar 1 dag houdbaar. Dus als je zaterdag een taart van slagroom maakt, kun je deze prima zondag gebruiken, maar dan moet de taart wel helemaal op gaan, ook als je deze in de koelkast bewaart.
Ook lekker is botercrème met een pepernotenkruimels en banketbakkersroom en jam of verse vruchten (of jouw mandarijntjes) en tremperen met chocoladetopping of carameltopping. Wordt je taart ook iets smeuïger van.
Met deze vulling is je taart langer houdbaar, maar maximaal 3 dagen.
Je taart kun je ook invriezen, dan is deze minimaal 4 maanden houdbaar.

10

Jeetje wat een lekkere combi's zeg! Ik ga het zeker proberen! Bedankt voor jullie reactie's! Als ik nog wat wil weten dan horen jullie me nog haha

11

Wat de kids hier lekker vinden, is botercreme mix aanmaken met fristy (de gele) ipv water en dan mandarijntjes daarin duwen

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

12

Die Fristi is een goed idee! Dat ga ik ook eens proberen :)

13

Dat is inderdaad een goed idee met fristi!