1

Onderwerp: Eerste keer 3 lagen taart maken

Hallo,

Ik heb een verzoek gekregen om een taart te maken met 3 lagen. Nu ben ik nog niet zo ervaren en zou het fijn vinden als ik een aantal tips van jullie mag ontvangen.
Dus kom maar op..:)

groetjes

2

Re: Eerste keer 3 lagen taart maken

Even googelen met zoekwoord stapeltaart.

3

Vragen over stapelen mogen in een andere rubriek: [MOVE] -> taartdecoratie algemeen.

Nokkie schreef:

Even googelen met zoekwoord stapeltaart.

Zou kunnen, maar daarom heeft ze haar vraag niet hier neergezet  ;)

Een goede how-to kun je hier vinden: www.tartacadabra.com

In de rubriek taartdecoratie algemeen staan erg veel topics over gestapelde taarten, misschien kun je daar eens uitgebreid lezen/zoeken.

4

als je nog niet zo ervaren bent, is het de vraag of je deze opdracht had moeten aannemen.

nu lijkt het alsof je verwacht dat dat hier even voor je wordt opgelost :think:

5

omakneeltje schreef:

als je nog niet zo ervaren bent, is het de vraag of je deze opdracht had moeten aannemen.

Altijd weer hart verwarmend de hulp hier op het forum....

6

Christaaa schreef:
omakneeltje schreef:

Altijd weer hart verwarmend de hulp hier op het forum....

nou, het is meer de toon van haar vraagstelling die me deze reactie ingeeft. :)

enne...beetje offtopic, jouw reactie :)

De toon van mijn vraagstelling? Dat snap ik niet helemaal, maar goed. Even voor de duidelijkheid ik heb de opdracht niet aangenomen ik wilde mij alleen oriënteren hoe een stapeltaart gemaakt moet worden. Dus bedankt voor je "geweldige" reactie  Omakneeltje.

8 Laatst bewerkt door @ppeltje (10-12-2012 14:13)

Moet heel eerlijk zeggen dat ik ook het gevoel kreeg bij je vraagstelling dat je de opdracht al had aangenomen zonder dat je weet hoe je moet stapelen...  :think:

Maar ik wil je best wat tips geven hoor:
- Zorg ervoor dat je biscuits recht zijn afgesneden.
- Gebruik een stevig onderbord.
- Gebruik kartonnetjes tussen de verschillende lagen. Als je de grijs/witte kartonnen gebruikt, dan 2 op elkaar waarbij je zorgt dat de witte kant tegen het fondant/marsepein aan ligt. Als je de zilveren of gouden gebruikt hoef je er maar 1 te gebruiken, want die zijn aan beide kanten voorzien van een antiplaklaag.
- Gebruik genoeg dowels om te stutten tussen de lagen.
- Gebruik eventueel een lange stok die door alle lagen heen gaat, zodat de lagen onderling niet meer kunnen gaan schuiven.

Hoop dat je hier mee uit de voeten kunt!
Succes in ieder geval.  ;)

Dat is toch een TAART waard!

9

leuk zo'n eerste opdracht! deze heb ik 3 weken geleden gehad en wil je mijn trucs en valkuilen vertellen.
Ik heb vantevoren heel veel voorbereid, dat scheelt echt een hele hoop werk.
De taarten heb ik van tevoren bekleed met fondant
Tussen alle taarten heb ik 2 taartborden gedaan (waardoor aan de boven en onderkant het plastic zit zegmaar) en op maat van de taart geknipt.
bij de lidl had ik chocolade sticks gekocht en deze onder deze taartborden gezet. het voordeel van sticks ipv hout is dat het eetbaar is.
Verder tip: let erop dat je de taarten recht op elkaar stapeld!
en verder.. gewoon doen en lol erin hebben!!

succes ermee!

10

Elletje schreef:

leuk zo'n eerste opdracht! deze heb ik 3 weken geleden gehad en wil je mijn trucs en valkuilen vertellen.
Ik heb vantevoren heel veel voorbereid, dat scheelt echt een hele hoop werk.
De taarten heb ik van tevoren bekleed met fondant
Tussen alle taarten heb ik 2 taartborden gedaan (waardoor aan de boven en onderkant het plastic zit zegmaar) en op maat van de taart geknipt.
bij de lidl had ik chocolade sticks gekocht en deze onder deze taartborden gezet. het voordeel van sticks ipv hout is dat het eetbaar is.
Verder tip: let erop dat je de taarten recht op elkaar stapeld!
en verder.. gewoon doen en lol erin hebben!!

succes ermee!

Nadeel van sticks is dat ze kunnen smelten.
Ik zou altijd hout adviseren.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart