1

Onderwerp: Ideetjes voor een chocolade taart???

Ik heb een opdracht voor een chocolade taart voor een meid die 18 wordt. Iemand ideetjes? Ik heb nog nooit een hele choco taart gemaakt. Echt alles moet choco zijn. De biscuit, de vulling en de buitenkant. En het liefst de decoratie ook nog. Wie o wie heeft er een leuk (en origineel) idee ook wat decoratie betreft

THNXX

2

Re: Ideetjes voor een chocolade taart???

Ik vind chocolade erg machtig. Zelf zou ik als vulling kiezen voor witte chocomousse, bonbonblocvulling of tobleronevulling. Dat breekt toch iets meer dan dat het "massief" chocolade is.

Over gieten met ganache is heerlijk. Ook de modeling chocolate is erg lekker en makkelijk.
Of een chocobom maken (zoekfunctie ;) ) Chocosticks aan de zijkant en ganache of pasta bovenop. Dan de bovenkant vol met m&m's o.i.d.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

3

Dank je wel voor je reactie!
Ik vind dat zelf ook, maar ze wil perse een all choco taart. Ik zat zelf ook al te denken aan wat kleur in de vulling....

4

Dank je wel voor je reactie!
Ik vind dat zelf ook, maar ze wil perse een all choco taart. Ik zat zelf ook al te denken aan wat kleur in de vulling....

-Chocolade biscuit (gewoon wat cacao chocomelk poeder erdoor)
-tremperen met chocoladesaus vermengd/verdund met koffielikeur
-laagje pure chococreme en een laagje witte chococreme (op basis van merengue botercreme)
-stukjes oreo
-afsmeren met choco creme (wit of puur)
-ipv bekleden: met bakpapier een rand chocolade maken en eromheen zetten
-versieren met toefjes chococreme, decoraties van chocolade fondant

Ik heb met deze vullingen een bruidstaart gemaakt, alleen dan ook nog bekleed met fondant, dit was bedoeld als dessert en is helemaal opgegaan; ik kreeg juist de mededeling dat deze niet machtig was

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl

6

Je zou ook nog iets kunnen bedenken met candymelds. Dit lijkt erg op chocolade en komt in heel veel verschillende kleuren. (om toch wat meer kleur in je taart te brengen.
Ik heb laatst een taart gemaakt waar ik bovenop een plak roze candymelds heb gedaan (was een geboorte taartje) en dit smaakte heerlijk.
Mss kun je hier nog wat mee.

Dat is toch een TAART waard!

En

En

Sweet Island schreef:

En

En "Devil's food cake"? Het is allen met chocolade....
Kijk mij taart:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= … mp;theater

10

Sweet Island schreef:

En

En "Devil's food cake"? Het is allen met chocolade....
Kijk mij taart:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= … mp;theater

11

Dank jullie wel voor de tips!!
Ik ga het zeker in overweging nemen!! Ik laat tegen die tijd wel weten wat het is geworden!!