1

Onderwerp: Kleurstof & fondant bij allergie pinda, noten en ei

Graag zou ik jullie advies willen met betrekking tot het gebruik van kleurstof bij een ernstige allergie voor pinda, noten en ei.
Zelf gebruik ik altijd de Americolor soft gel. Hebben jullie hier ervaring mee?

Voor zover ik kon zien bij de webshop mag de fondant van Pettinice  en Regalice in ieder geval gebruikt worden. Wat gebruiken jullie meestal? Welke is het lekkerste? Ben zelf meer een fan van marsepein, maar dat is natuurlijk absoluut uit den boze.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes Jacomien

2

Re: Kleurstof & fondant bij allergie pinda, noten en ei

Is er helemaal niemand die ervaring heeft met het bakken van allergeenvrije taarten?

3

Zeker is hier wel ervaring, als je de zoekfunctie erop naslaat zijn er echt meerdere topics over........ook over natuurlijke kleurstoffen.

4

Karin09 schreef:

Zeker is hier wel ervaring, als je de zoekfunctie erop naslaat zijn er echt meerdere topics over........ook over natuurlijke kleurstoffen.

Bedankt voor je reactie. De zoekfunctie had ik al geprobeerd, maar kon daar niets vinden over de kleurstof van Americolor (of heb niet goed genoeg gezocht, kan ook).

5

Op cakencentral vind ik wel iets, maar misschien kun je americolor een mail sturen? http://www.americolorcorp.com/

6

Hoi Karin,
Bedankt voor het meedenken, ik ga ze mailen.

Groetjes Jacomien

7

Ook ik heb ervaring met dit soort dingen.

Ik heb regalice gebruikt en wilton kleurstof maar je moet er zeker van zijn dat het nooit in aanraking is geweest met je marsepein. Dus altijd je kleurstof met een prikkertje aan je marsepein toegevoegd hebben.

De vorige keer heb ik regalice gebruikt maar dit kindje had ook een melkallergie. Dus mocht de andere niet.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

jolanda71 schreef:

Ik heb regalice gebruikt en wilton kleurstof maar je moet er zeker van zijn dat het nooit in aanraking is geweest met je marsepein. Dus altijd je kleurstof met een prikkertje aan je marsepein toegevoegd hebben.

Op de webshop zag ik bij de Wilton icing colors staan:
"Kan sporen bevatten van gluten, ei, melk, noten/pinda's, vis, schaal/schelpdieren." Dus dat durf ik echt niet aan.

9 Laatst bewerkt door Boska (13-02-2011 21:42)

Je kunt de kleuren van Sugar Flair gebruiken, die zijn gluten-, vet- en notenvrij.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

10 Laatst bewerkt door Taartateliermillefiori (29-11-2012 06:12)

Voor diegenen die opzoek zijn naar allergie specifieke informatie kan ik de volgende site adviseren speciaal gericht op deze bedrijfssector. Let wel het is een Engelse tekst:

http://www.icedgembakes.co.uk/special-d … d-22022012

De volgende link betreft een pagina op het Wilton forum waar ook het een en ander aan belangrijke informatie staat vermeld.

http://www.wilton.com/forums/messagevie … did=125815

Succes,

Patries