1

Onderwerp: Vragen eerste taart

Hallo ik ben Brenda  en het is mijn eerste keer hier en dat ik ook een grote taart ge maken voor mijn zieke partner die 7dec jarig word 60jaar ,en ik heb al wel een bakvorm van 27.9 x 38.1 dus een super grote vind  ik maar de verhoudingen snap ik niet zo erg?? wie kan mij daar bij helpen om een super mooie taart te maken  ,zelf heb ik erbij een kilo buscuit, en boter creme , en fondant en wat kleine 250g 3x marsepein . wie o wie kan mij daar bij helpen het moet een mooie slagroomtaart worden die lekker zacht is

2

Re: Vragen eerste taart

Ik heb jouw vraag een apart topic gegeven (het topic over custard en botercreme was niet de juiste)

3

Waarom neem je voor je eerste taart gelijk zo'n grote vorm? En wat wil je met fondant en marsepein als het een slagroomtaart moet worden? Geloof dat ik het niet helemaal snap......

Trotse mama van Tim en Cas!

4

Het makkelijkst is denk ik om een ronde bakvorm te gebruiken, achterop het pak biscuit staan dan precies hoeveel je van alles nodig hebt :)
Ik ben ook nog een beginner, maar denk dat rond bekleden wat makkelijker is dan zo'n grote vierkante. Dat vind ik tenminste, misschien dat dat ook persoonlijk is en dat jij een grote vierkante makkelijker vindt. Je kan de taart daarna bekleden met fondant en marsepein en als vulling de botecreme gebruiken die je hebt (heb je die van funmix?) en dan kan je er nog wat bij doen (jam, of iets door je botercreme?). Maar als je dat op die manier doet met de spullen die jij in huis hebt, wordt het dus geen slagroomtaart. Als je een slagroomtaart wilt wordt het een heel ander soort taart.. dan heb je dus ook geen botercreme, marsepein/fondant nodig. Slagroom gaat sowieso niet goed samen met marsepein en fondant, dat gaat smelten.

5

wat een lief gebaar, dat je dit voor je zieke partner doet.
ik zou ook beginnen met een ronde bakvorm. en doe er altijd meer biscuitmix in dan op de verpakking of in de tabellen hier staat, anders wordt hij waarschijnlijk te laag.
er komt heel wat kijken bij een taart. hier wat handige filmpjes waarmee je denk ik een heel eind komt:

https://www.youtube.com/watch?v=lqwI81G … mp;index=1
https://www.youtube.com/watch?v=TGXjNwNiY3Q
https://www.youtube.com/watch?v=fumrRuU … ure=relmfu

heb je daarna nog vragen, stel ze gerust.

6

Hallo brenda.

Ik ben het eens met de meeste  mensen die zeggen dat je voor een slagroomtaart  je geen fondant  of marsepein nodig hebt.

Echter ben ik wel van mening dat het maken van een slagroomtaart erg lekker is biscuit. Zeker als je een luchtige en zachte taart wilt.
  Ik zou ook een ronde vorm doen om té beginnen.

Mijn eerste taart was ook een slagroomtaart, ik had een vorm van een20 cm, die had ik in 3 lagen gesneden, onderste laag  slagroom , daarop cake daarop jam, daarop het deksel. Daarop toefjes slagroom met klopfix erop gespoten. Afgemaakt met chocoladevlokken die ik klein gemaakt had, verder wat nougatine nootjes erop.. hij was vele malen lekkerder dan de slagroomtaart die je koopt in de winkel.

Klopfix door de slagroom om de slagroom langer op té stijven, wat vanillesuiker erdoor vind ik lekker.

Ik vind het inderdaad erg lief van je om je zieke partner een taart  te geven. Ik hoop dat het lukt en wens jullie alvast een fijne dag..
Een proeftaart maken scheelt veel stress, en kunnen julie al proeven.
Maak je een foto als hij af is???

Groetjes Fleur