Onderwerp: Mijn 1e taart
Goedemiddag dames,
Ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste taart gemaakt maar hij is mezelf niet zo heeel goed bevallen. Een aantal dingen:
Ik had het biscuit al 3 weken eerder gemaakt en ingevroren. Ik heb deze gemaakt met de mix van Funcakes. Dit deeg heb ik gegoten in een springvorm van 26cm doorsnee en een hoogte van net geen 6 cm. Gebakken tussen de 150 en 180 graden (kan ik niet precies zien op de oven) en toch is er een hele bult met een scheur daarin gekomen.
Ook de botercreme gemaakt met de mix van funcakes (met roomboter).
Zag er goed uit en proefde ook goed. Deze in de vriezer gezet en ook afgelopen zaterdag eruit gehaald alleen 2 uurtjes van te voren. Was hem namelijk vergeten!!! . Maar dankzij deze site heb ik hem in de magnetron gedaan en zo laten ontdooien en even door gemixt. Zag er weer goed uit.
De taart heb ik gevuld met aardbeienjam en botercreme dus en toen bekleed. Dat ging overigens prima met de siliconen molds van Wilton. Wat een uitvinding
Toen hij helemaal klaar was heb ik hem in de schuur gezet met een cake caddy (als ik het goed zeg). De volgende dag geproefd en ik vond er niks aan. De smaak van de botercreme overheerste zo erg, proefde echt alleen dikke harde boter BAH!
Nu wil ik voor 5 december een taart maken met bastogne, dus iemand tips, aan en of opmerkingen ???
Alvast bedankt!
Groetjes Laura van Zandvoort