Onderwerp: Holle Bolle Piet
Tja, een opwelling. Proefzakje cakemix, blanda vormpjes en ineens weten dat dat moet gaan resulteren in een pietje, geïnspireerd door het taart etende mannetje in Leonietjes avatar...
Gevaarlijke combi bleek dat te zijn. Want enkele uren later zat ie daar, knagend aan een speculaasstaaf. En toen moest ie natuurlijk de vriezer in, want de Sint laat zich hier pas de 7e december zien.... En dan kan het dus zomaar zo zijn dat je midden in de nacht, de opwelling manifesteerde zich namelijk zo rond 20.30, tot de akelige conclusie komt dat Pietje net te hoog is voor de lades in de vriezer .
Geen punt.. bij karwij. Wel bij mij. Opgewekt en inmiddels high van mijn leuke Pietje en slaapgebrek, bedacht ik; dan haal ik er gewoon een lade uit, past het ruim. Niet dus, er zitten vriesplaatjes tussen de laden die dus niet los kunnen ....
En omdat ik dit Pietje toch echt niet veels te vroeg aan mijn collega's ging voeren omdat weggooien nou eenmaal zonde is, is er een vriezertje bijgekomen op zolder. Gezellig naast de vriezer met laden. Lang leve marktplaats. Pietje staat nu comfortabel ingevroren in zijn privevriezertje te wachten op 6 december. Dan mag ie gaan ontdooien in de koelkast om de 7e de tafel op te leuken, omringd door andere lekkernijen (hij zal tegen die tijd wel berehonger hebben, hihi), en meest waarschijnlijk binnen afzienbare tijd door de kinders ontmanteld te worden... Decadèènt!!!
Nou, en dit is Pietje dan. Zeg nou zelf, 't is wel een schatje. Ja toch, niet dan?!
Groetjes, Melissa