Onderwerp: taartenparade, ik ben nieuw
Hallo iedereen!
Ik surf hier al zolang op deze site, het werd tijd om zelf eens iets te posten...
Toen mijn oudste dochtertje twee jaar geleden 2 werd, vroeg ze een "Kaatje en Kamiel"taart. Ik trok naar de bakker met een foto en haar verzoek. Ze printten de foto op eetbaar papier en brachten daar een laagje gelatine op aan. Gevolg: de kleuren waren helemaal uitgelopen en de foto was onherkenbaar. Mijn moederhart brak toen ik de teleurstelling op mijn meisjes gezichtje zag... Toen besloot ik: dat moet ik beter kunnen! Gevolg: ik zit met een uit de hand gelopen hobby
Hieronder volgt een parade met mijn eerste werkjes, ik heb veel inspiratie opgedaan hier op de site! Feedback is altijd welkom, ik leer graag bij!
mijn eerste bakpogingen: Bumba voor mijn dochtertje:

Toen mijn oudste dochter 3 werd, vroeg ze een "marcellekestaart", marcelleke is haar knuffel (je herkent die wellicht uit de hema
). Het werd meteen mijn eerste stapeltaart en de eerste keer dat ik met kneedchocolade werkte om de knuffel te maken. Er kwam immers veel kritiek uit de familie dat de rolfondant iets te zoet is. 
een zomaar-taartje, wat prutsen met de dochtertjes geeft als resultaat: een roze hello-kitty-taart: 

een taart voor mezelf en nog eens: poging tot werken met kneedchocolade (blijkt niet zo simpel!):
en een variant de volgende dag: 
Op verzoek voor mijn neefje: een thomas de trein taart, inspiratie gevonden hier op de site!

voor mijn broer, groot voetbalfan, op verzoek: 
voor mijn dochtertje, ondertussen ook al 2: uki-taarten
hier heb ik ook voor de eerste keer met een spuitzak gespoten...

En mijn laatste creatie, voor mijn papa:
ik hoor graag wat jullie ervan denken