1

Onderwerp: Iemand een idee?

Hallo,ik had een vraagje as zaterdag word mijn dochtertje 2jaar nu wil ik dus een taart maken (stapeltaart 3lageb) maar niemand van de familie vind de fondant/marsepein lekker dus ik zit te brainstormen over hoe ik het kan doen,ik wil dus 3lagen van luchtig biscuit maken en het biscuit kleuren met roze en paarse kleurstof ,de bovenste laag voor de Kids met marshmallow fluff vullen de middelste met kersen en chocola vullen en de onderste dacht Misschien abrikoos en banketbakkers room of botercreme?
Dan heb ik de vullingen en binnenkant dus al gehad,maar nu dus het omhulsel van de taart geen fondant of marsepein dus ,vriendin van mij chocola erop smeren..hebben jullie een idee? Het moet er wel leuk uitzien,ik maak het wel af met decoratie fondant hier en daar..

Re: Iemand een idee?

afsmeren met toefjes botercreme?
of stokjes van chocola?

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

3

ganache :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik kleur het biscuit dus roze en paars maar zie je dat alleen van binnen of ook van buiten? Want daar is het wat donkerder van kleur,mocht die ook gewoon mooi mee kleuren kan ik dat idd wel doen, maar als dat niet mooi kleur heb ik een gewoon biscuit kleurige saaie taart van buitebaf

Carien schreef:

ganache :Y

Oh jee.wat is dat? Haha schaam schaam

6

erg lekker!!!! Ganache
Chocolade met slagroom zie receptenlijst hier. Erg lekker, en je kan er gewoon net als anders versieringen op doen.
En je kunt er ook nog voor kiezen om dan witte chocolade te pakken en die met kleurstof te kleuren, dan heb je toch nog een kleurtjes taart.
Succes!

Groetjes Yvon

Heb net gekeken en dat lijkt me wel wat ja! En dat kan ook met witte chocola? Want dat lijkt me helemaal mooi als ik het dan ook nog decoreer met fondant vlindertjes etc

8

kan ook met witte chocola! Let wel goed op de verhoudingen want hoe lichter de chocola, hoe meer je er voor nodig hebt in verhouding met de slagroom... anders blijft het veel te vloeibaar om te kunnen afsmeren....

SUPERLEKKER!!!

9

kijk eens op youtube, inspired by Michelle; zij doet voor hoe het heeeel simpel te maken is.
Wel veeeeeeeeeeel dunner afsmeren dan zij doet hoor, gewoon 2 dunne laagjes, als botercrème. Evt nog een derde dunne laag, omdat je er niks anders overheen doet.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl