1

Onderwerp: Mijn eerste website!

Ook ik heb nu eindelijk een eigen website!
Deze website is niet bedoeld als bedrijf, maar als soort doorverwijzing voor vrienden, familie en kennissen.. Vandaar dus ook geen KVK nummer etc, want taarten blijft voor mij als net 20 jarige nog even een uit de hand gelopen hobby!

Ik wil graag weten wat jullie ervan vinden!
mijn vriend heeft de site gemaakt, en toen hij hem op een forum postte waar hij veel op zit (infonu) kregen we alleen maar negatieve reacties..
Opzich is daar niks mis mee natuurlijk, maar ik wil toch ook graag nog even de mening van mede-baksters horen..

Alvast bedankt,
Nikita
www.nikitaart.nl

Nu eindelijk ook voor mij een hobby-website: www.nikitaart.nl en www.facebook.nl/nikitaarten

2

Re: Mijn eerste website!

Mooie frisse website!
Goede tekst op de eerste pagina:
Deze site is dus niet bedoeld als verkooppunt en 'nikitaart' is geen bedrijf.

Maar dan kan in mijn ogen de zin op de contact pagina niet...
Heeft u vragen, opmerkingen of wilt u een taart bestellen? Dat kan!

Verkoop je nou wel of verkoop je nou niet...?
Bestellen is in mijn ogen verkopen.

3

Wat voor negatieve reacties werden er dan gegeven? Dit is toch puur om te showen?

4

Oh sorry! Ik had tegen mijn vriend gezegd dat die zin bij het contact formulier eraf moest, bedankt voor je oplettendheid! Ik 'verkoop' inderdaad wel taarten, maar alleen aan vrienden en familie en tegen kostprijs.

Bedankt voor je reactie!

Nu eindelijk ook voor mij een hobby-website: www.nikitaart.nl en www.facebook.nl/nikitaarten

5

Ja, het is puur voor familie en vrienden die benieuwd zijn wat ik maak. Voor de volledigheid heb ik ook nog wat informatie over vullingen etc toegevoegd, omdat mensen daar toch vaak naar vragen ('wat doe je dan in zo'n taart?' bijvoorbeeld).

De reacties gingen vooral over het feit dat de opmaak niet goed genoeg was, maar dat ligt aan de lettertypes die we gebruikt hebben. We hebben namelijk perongeluk net de lettertypes gebruikt die niet iedereen op zijn computer heeft staan, dus mensen zien dan de tekst in een standaard lettertype in plaats van met sierlijke 'kopjes'. We zijn nu dus druk bezig om dit op te lossen met Google fonts. Daarnaast vonden de infonu'ers de interpunctie en zinsopbouw niet goed.

Bedankt voor je hulp, ik heb meteen de zin veranderd!

6

Top!  :thumb:

7

Blijft nog steeds wel apart dat je dan praat over waar de mensen info over vullingen en decoraties kunnen vinden.........als je blijkbaar niet 'verkoopt'. Indirect geef je daarmee aan dat je wel voor anderen bakt..........

Verder nog een tip: DLT staat bij de links, maar opent in hetzelfde venster, en dan is de lezer dus van jouw site af...........mss handiger om DLT (of andere links) in een nieuw venster te laten openen.

8

Biggeltaart schreef:

Mooie frisse website!

Persoonlijk vind ik dan deze ook wat 'moeilijk':
"Daarnaast zijn er nog veel meer mogelijkheden qua vullingen, voor meer informatie of combinaties kunt u het contactformulier invullen of emailen ......", die komt uit de informatie bij Cakes.

En als ik nu even mag zeuren :o: op de homepage staat 'Cakes'; als ik daarop klik zie ik Taarten........ Ik zou de tekst in het 'lijstje' op de homepage ook als "Taarten" erop zetten.....

Succes verder!

9

Karin09 schreef:

Blijft nog steeds wel apart dat je dan praat over waar de mensen info over vullingen en decoraties kunnen vinden.........als je blijkbaar niet 'verkoopt'. Indirect geef je daarmee aan dat je wel voor anderen bakt..........

Verder nog een tip: DLT staat bij de links, maar opent in hetzelfde venster, en dan is de lezer dus van jouw site af...........mss handiger om DLT (of andere links) in een nieuw venster te laten openen.

Hier zat ik dus inderdaad ook nog mee, ik weet niet zo goed hoe ik dit dan zou moeten vertellen zegmaad.. Hebben jullie enig idee? Moet ik de informatie er gewoon uit halen?

en ja, we werken nog aan die nieuwe vensters!

Dankuwel!

10

annick67 schreef:
Biggeltaart schreef:

Mooie frisse website!

Persoonlijk vind ik dan deze ook wat 'moeilijk':
"Daarnaast zijn er nog veel meer mogelijkheden qua vullingen, voor meer informatie of combinaties kunt u het contactformulier invullen of emailen ......", die komt uit de informatie bij Cakes.

En als ik nu even mag zeuren :o: op de homepage staat 'Cakes'; als ik daarop klik zie ik Taarten........ Ik zou de tekst in het 'lijstje' op de homepage ook als "Taarten" erop zetten.....

Succes verder!

Dankjewel!
Ik vind dat ook lastig, wat adviseren jullie? Alle informatie weghalen? Of weten jullie iets anders?

Toevallig waren we net ook de tekst in de header aan het veranderen, in eerste instantie had ik voor 'cakes, cupcakes and cookies' gekozen, maar ik ben.van gedachten veranderd en wil alles in het Nederlands. Dus daar wordt ook aan gewerkt!