1

Onderwerp: Jam direct op biscuit smeren of nog iets eronder??

Ik smeer de jam van mijn vullingen meestal direct op de biscuitlaag. Nu had ik echter laatst een 'klacht' over een droge, grove structuur van de biscuit. Zou dit kunnen komen doordat de jam in de biscuit trekt en hierdoor de structuur van de biscuit veranderd???
Dit was tenminste wat mijn vriendin ervan dacht. Zelf doe ik juist de jam erop om te voorkomen dat de biscuit droog wordt.
Maar misschien is een laagje botercreme op de biscuit en daarOP de jam ook een optie?
Hoor graag hoe jullie dit doen.

Alvast bedankt.
Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Jam direct op biscuit smeren of nog iets eronder??

biscuit even tremperen. wordt ie minder droog van. en dan de jam erop.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

ik heb niet veel ervaring, maar doe de jam rechtstreeks op de biscuit, en geen problemen mee, wordt na twee dagen eigenlijk nog lekkerder!

4

Mirjam5 schreef:

biscuit even tremperen. wordt ie minder droog van. en dan de jam erop.

En waar doe je dat mee? Dat tremperen?

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

Jam die in je biscuit trekt maakt je biscuit juist beetje smeuïger. Maar daarvan afgezien vind ik zelf biscuit zoiezo te droog, zelfs met jam. Ik zelf trempeer het biscuit altijd en gebruik daarnaast smeuïge vullingen (meestal bavaroises, mousses, curds etc). Ik weet dat de meeste mensen op deze site dat niet doen en juist botercreme en jam alleen gebruiken, maar die vind ik meer geschikt bij cake. Dus ik snap je vriendin wel..

6

ik doe zelf een beetje limonadesiroop met een klein scheutje water erdoor, maar ik heb ook wel eens een vanillestroopje ervoor gekookt. met een likeurtje is ook erg lekker, maar dan moet het niet voor kindren zijn natuurlijk  ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.