1

Onderwerp: nog een ganache variant voor vulling

Enige tijd geleden een ws bonbons maken gedaan. Volgens mij kan deze vulling ook goed in een taart.

-120 gram slagroom
-60 gram roomboter
-130 gram chocolade (bij wit 150 gram)
-20 gram likeur (optie)

Slagroom en roomboter aan de kook brengen, klein beetje doorroeren, direct van hey vuur af als het kookt.
Chocolade aan het mengsel toevoegen, goed doorroeren, eventueel de likeur  toevoegen. Wij hadden er ook een  flinke lepel praline aan toegevoegd. Opstijven in de koelkast.
Het blijft vrij vloeibaar dus een dijkje is wel nodig.

Re: nog een ganache variant voor vulling

Klinkt lekker, doe er ook vaker likeur doorheen.  :9  :9  :9 

Misschien moet je hoeveelheid chocola iets meer zijn, zeker omdat de likeur het nog iets extra's verdund. Dan is hij ook stevig genoeg voor af te smeren.

Klinkt lekker

Waar heb je die bonbon workshop gedaan? Ik wil graag vullingen leren maken

I never met a calorie I didn't like....

4

zou je er mee kunnen afsmeren,omdat er room inzit?smelt de fondant niet?

5

@taartenprinsesje, ik heb het in Delft gedaan, maar je leert alleen deze vulling te maken.

@bakerella, zou het echt alleen (in deze verhouding) gebruiken als vulling, want het blijft vloeibaar. Wellicht als je de verhouding verander zoals mieperdepiep schreef.

6

@taartenprinsesje, ik heb het in Delft gedaan, maar je leert alleen deze vulling te maken.

@bakerella, zou het echt alleen (in deze verhouding) gebruiken als vulling, want het blijft vloeibaar. Wellicht als je de verhouding verander zoals mieperdepiep schreef.