1

Onderwerp: Hulp nodig: Geboorte taartje met lange vingers

Dag dames,

Ik heb jullie hulp nodig. Dit is nu mijn derde keer dat ik met biscuit mix werk en ik merk dat mijn kapsels jammer genoeg niet zo hoog worden als ik zou willen. Ik mix het ruim 8 min op de hoogste snelheid en vervolgens 3 minuten op de laagste stand.
Omdat ik nog maar een beginnen ben gebruik ik mijn springvorm (van 25cm) en doe daar vervolgens nog bakpapier omheen zodat mijn kapsel alsnog mooi hoog kan bakken. Niet dus.....

Nou had ik dus voor vandaag een beschuit taartje gemaakt. En jammer genoeg door het haasten ging het snijden van de lagen al niet goed. Mijn taartzaag werkte gewoon niet mee of mijn biscuit was aan de buitenkant net iets te stug... :think:

Enfin, gevuld met bebogeen en chocomouse. En afgesmeerd met botercreme. Maar nu komt het dus toen ik de taart wou afwerken met de lange vingers merkte ik dus dat de lange vingers toch iets te lang zijn. Dus ik moest er jammer genoeg klein stukje van afsnijden.
Persoonlijk vind ik het niet mooi, had ik de lange vingers heel gelaten, dan was het effect denk ik niet mooi geweest. Maar ik zie hier alleen maar mooie geboorte taartjes waarbij er gewoon hele lange vingers zijn gebruikt....wat gaat er nou precies fout of wat kan ik in het vervolg beter of anders doen?  :(

2

Re: Hulp nodig: Geboorte taartje met lange vingers

Het handigste is een biscuit wat te hoog is, dan kun je er een stukje afhalen zodat het net zo hoog is als de lange vingers.
Om een hoger biscuit te krijgen, zou ik wat meer beslag maken. Dus minimaal 1 extra ei en naar verhouding dus ook mix enzo.
Succes!

3 Laatst bewerkt door djehr (24-11-2012 20:47)

Als je biscuit gewoon gaar en luchtig is maar niet hoog genoeg dan kan het ook zijn dat je te weinig beslag maakt.

Als je uitgaat van een lvulling van 2x 1 cm hoog en je lange vingers zijn ongeveer 9 cm (even opmeten hoeveel precies) Dan moet je biscuit dus zeker 7 cm hoog zijn.
Met behulp van de schema's in dit topic kun je uitrekenen hoeveel beslag je moet maken.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201922

Voor de mix van Funcakes hou je aan: per 1/2 liter inhoud van je vorm:
1 ei (=50 gram) + 65 gram mix + 6,5 ml water.
Als je in je 25 cm springvorm een 7 cm hoog biscuit wilt bakken dan heeft je vorm een inhoud van 3,4 liter en moet je alle ingredienten x 6,8 doen.

bij mij steken mn lange vingers altijd een stukje boven de biscuit uit... juist om de muisjes op te vangen.. is wel ongeveer een halve centimeter max...