1

Onderwerp: Gaatjes in RI

Hoi,
Als ik een heel kleine opvlakte vul met RI drogen ze steeds op met een gaatje erin en dan bedoel ik niet kleine luchtbelletjes die je ook wel hebt.
Wat doe ik verkeerd??

Dank je wel alvast voor het antwoord
Grace

2

Re: Gaatjes in RI

Dat blijft een heikel punt... Helemaal eraan ontkomen kan niet, maar wat bij mij goed werkt is de icing een dag voor gebruik maken en na het opvullen van een oppervlakte alle luchtbelletjes wegprikken. Je krijgt er een beetje kijk op waar de luchtbelletjes zich verstoppen... Ook een tip is om bij kleine oppervlakken niet te dik te spuiten. Succes!

3

Geen luchtbel en wel een gaatje? Snap ik ook niet. Heb je een foto? Zou je icing te dun zijn waardoor het naar de zijkanten wegloopt? Wellicht even tikken op je werkvlak om alle icing goed te verdelen?

Tieneke

4

Je moet bij kleine vormen altijd even doorroeren met een prikker, als het al op het koekje zit. Werkt bij mij heel goed!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

5

Tante Tien schreef:

Geen luchtbel en wel een gaatje? Snap ik ook niet. Heb je een foto? Zou je icing te dun zijn waardoor het naar de zijkanten wegloopt? Wellicht even tikken op je werkvlak om alle icing goed te verdelen?

Tieneke

kleine luchtbelletjes zie je zitten en kun je wegprikken, waar het om gaat is dat ik b.v. een handje moet opvullen, dus heel weinig icing moet gebruiken, meer een heel dikke druppel dus, als ik dan een uurtje later kijk zit er een gaatje in, heel irritant.

ik ga de andere tips gebruiken maar meer tips zijn welkom hoor :)
dank voor de reacties.