1

Onderwerp: Gelatine bloem

Ben van de week druk geweest om gelatine bloemen en vlinders te maken.
Nou de vlinders zijn voor de derde keer mislukt en de bloem zit in elkaar maar is niet echt super geworden.
Maar voor een eerste keer en zonder enige goeie hulp vind ik het wel leuk geworden.
Toch wil ik het wel graag even met jullie delen :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DWVPDI4A.jpg

2

Re: Gelatine bloem

Wat leuk! :thumb:  Was dit nog niet eerder tegengekomen. Is er ergens een howto of ander topic met uitleg? :o  :)

3

http://cakeconnection.com/gelatin_art.php

Op deze site word het uitgelegt..
Haha maar het lijkt zo makkelijk hoe ze het doet maar dat valt vies tegen..
En ze gebruikt gelatine poeder maar dat werkt voor geen meter vond ik. Maar gelatine blaadjes werkt wel heel erg fijn.
3 blaadjes op ongeveer 100 ml water.

4

Ow leuk, ga meteen ff kijken. THnx :)

5

Ik heb een workshop hier in gehad, en ik vind poeder heel makkelijk, je moet alleen weten hoe je het moet berijden.

eerst 10 sec er in, dan door roeren en dan weer 10 sec er in, en weer roeren, en dan even laten staan tot er een schuimlaagje op komt en dat er af halen. tot je heel heldere gelatine over hebt en dan kan je hem kleuren en gebruiken.

En dan krijg je dit
na 6 tot 24 uur drogen.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NEQEGIE3.jpg

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

6

Knap gedaan!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

7

Bianka schreef:

Ik heb een workshop hier in gehad, en ik vind poeder heel makkelijk, je moet alleen weten hoe je het moet berijden.

eerst 10 sec er in, dan door roeren en dan weer 10 sec er in, en weer roeren, en dan even laten staan tot er een schuimlaagje op komt en dat er af halen. tot je heel heldere gelatine over hebt en dan kan je hem kleuren en gebruiken.

En dan krijg je dit
na 6 tot 24 uur drogen.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NEQEGIE3.jpg

Groetjes Bianka

Prachtig bianka, Mag ik vragen waar je deze workshop hebt gevolgd, lijkt me ook zo leuk om te doen!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

8

Nou vergeleken met die bloem valt de mijne wel heel erg in het niets haha  :lol:  :lol:

Ja hier in de buurt hebben ze nog geen workshop voor die bloemen.
En ik had het precies gedaan met de gelatine poeder zo als jij het zegt. Maar ik vond het echt gigantisch stinken zo erg dat ik 3 keer ben gaan douchen :/

Maar ik moet het misschien maar gewoon bij taart, cc's, en koekjes houden  :P

9

hahaha ja het ruikt wel iets, maar als het heel erg gaat stinken denk ik dat de gelatine dan te warm is, tenminste dat krijg ik dan altijd. En trouwens voor de eerste keer zonder hulp zijn ze heel mooi! zeker een pronkstuk naast die van mij hoor.

De cursus kan je bij mij doen vanaf april, maar ik heb hem zelf bij twinset gedaan in bergen op zoom.

Maar jij woont in Ter Aar, en daar moet in de buurt wel iemand zijn die dat ook geeft hoor.

Groetjes Bianka

December staat voor de deur! kijk eens op: www.wierenga-bakcreaties.nl

10 Laatst bewerkt door MoJi (03-03-2011 18:59)

Ik woon niet in Ter Aar hoor bianka haha :P  ken dat niet eens haha.. Woon in Tiel :)
Alleen ik heb een angst/paniek syndroom en kan daarom niet zo goed ver van huis :(
Dus alles moet hier in de buurt zijn (30 min rijden max).. en ik heb nog niemand gevonden hier in de buurt die het doet. Dus als iemand het wel weet :D ik wil graag een cursus gelatine bloemen maken  :P

11

MoJi schreef:

Ik woon niet in Ter Aar hoor bianka haha :P  ken dat niet eens haha.. Woon in Tiel :)
Alleen ik heb een angst/paniek syndroom en kan daarom niet zo goed ver van huis :(
Dus alles moet hier in de buurt zijn (30 min rijden max).. en ik heb nog niemand gevonden hier in de buurt die het doet. Dus als iemand het wel weet :D ik wil graag een cursus gelatine bloemen maken  :P

Ik woon wel in Ter Aar hoor,  :) maar mocht jij iemand vinden die dit wil doen bij jou in de buurt mag ik dan aanschuiven?? (Ter Aar ligt vlak bij Alphen aan den Rijn en 20 min . rijden van Amsterdam) hih, ben je gelijk weer op de hoogte.  ;)

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

12

MoJi schreef:

Nou vergeleken met die bloem valt de mijne wel heel erg in het niets haha  :lol:  :lol:

En ik had het precies gedaan met de gelatine poeder zo als jij het zegt. Maar ik vond het echt gigantisch stinken zo erg dat ik 3 keer ben gaan douchen :/

Nee hoor ik vind hem heel erg mooi

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

13

nikita14 schreef:
MoJi schreef:

Nee hoor ik vind hem heel erg mooi

Bedankt  :D  Dat vind ik heel erg lief van je.
Blijf er stiekem ook wel een beetje heel erg trots op haha

14

chanttie57 schreef:
MoJi schreef:

Ik woon wel in Ter Aar hoor,  :) maar mocht jij iemand vinden die dit wil doen bij jou in de buurt mag ik dan aanschuiven?? (Ter Aar ligt vlak bij Alphen aan den Rijn en 20 min . rijden van Amsterdam) hih, ben je gelijk weer op de hoogte.  ;)

Ja als ik iemand gevonden hebt dan geef ik het wel even aan je door.

En bedankt voor de topografie ;) had er vroeger alleen maar tienen voor maar tegenwoordig weet ik bijna niets meer :lol:

15

Wat leuk, dat ga ik ook eens proberen!

16

Het is wel een oud topic, maar ik vind het ook een leuke techniek.
Heb je daarvoor die veiningplaat nodig (ook voor fondant handig ws) of kan het ook in van die blauwe veiners (heb je gelijk wat meer diepte)?