1

Onderwerp: Er ging heel veel mis...

http://imageshack.us/a/img543/589/img1758q.jpg

http://imageshack.us/a/img715/2311/img1751fo.jpg

Mijn moeder was gisteren jarig, tijd weer voor taart. Maar pffff..... alles wat er fout kon gaan, dat ging ook mis.
Fondant wat scheurde (had een ander merk gebruikt) lint wat wegzakte, fondant wat ging smelten en weet ik al wat nog niet meer.

Nou ja, heel opeten kunnen we ze toch niet, maar ik baalde wel behoorlijk.
Ik hoop dat in ieder geval wel duidelijk is van welke bloemen mijn moeder houdt hahaha...

(Dit waren mijn eerste stapeltaarten en m'n vierde en vijfde taart)

2

Re: Er ging heel veel mis...

Ik vind ze erg goed gelukt voor de eerste stapeltaarten.
Waren ze ook lekker?

Misschien het fondan minder dun uitrollen. Dit ken nog wel eens helpen.

3

Dank je wel voor je berichtje...
Het roze fondant wat ik het eerst had gebruikt, scheurde echt aan alle kanten, kon er echt helemaal niets mee.
Heb nog nieuwe moeten halen, en gewoon weer de fondant gehaald die ik andere keren ook had gebruikt.

Dit ging verder wel goed, alleen met bekleden kreeg ik een scheur.
En ik had de botercreme van funcakes gebruikt voor afsmeren, maar later las ik (ook hier op het forum) dat dit inderdaad het fondant soms laat smelten. Dat gebeurde mij dus ook...

Op de verpakking zag ik later ook dat het voor vullen is.
Maar goed, van alles hopelijk weer geleerd...

4

O ja, en of ze lekker waren, dat moet vanmiddag nog  blijken. De ene was voor gisteren, en de andere dus voor vandaag...

5

ik vind mooi je taart en ja soms ging mis :| ik gebruikt nu callebaut fondant voor bekleden(heerlijk zacht) maar voor decoratie vind ik te zacht dan gebruik ik funcakes of andere merken.

Heeeel mooi !! n stijl die ik graag zie :-)

7

Niet opgeven hoor! Lekker blijven bakken.
Vind je bloemen wel goed gelukt  :thumb:

En ik heb je even gemeld voor een verhuizing naar de stapelparade...

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

8

[MOVE] -> stapeltaarten

9

Ze zijn toch mooi! Zeker je bloemen, daar ben ik jaloers op  :Y  Ben zelf ook nog een beginnende bakster en heb ze zelf nog nooit gemaakt.. ga me er binnenkort maar eens aan wagen  :9
Hoe heb je dat eigenlijk met dat lint gedaan? Ik vraag me namelijk altijd af hoe je dat vast moet maken.. heb wel eens wat gelezen over dubbelzijdig tape. Maar weet niet zo goed wat ze daarmee bedoelen.. is het trouwens ook eetbaar of gewoon lint?

10

Bedankt allemaal voor de reacties.
Het lint is geen eetbaar lint, maar een gewoon cadeaulint in een wat  bredere versie.
Heb het verder niet echt vastgemaakt, bleef vanzelf eraan zitten, en de uiteinden zitten verstopt achter de bloemen.

O ja, en sorry dat ik de taarten niet goed had geplaatst. Ben echt nog een beginneling haha... Bedankt voor het melden.

Groetjes!

11

Met wat had je afgesmeerd?

Maak elke taart alsof het je laatste is!

12

Had afgesmeerd met de botercreme van funcakes.
Daar smolt het fondant dus van. Later las ik wel dat het ook eigenlijk voor vulling was.
Heb vandaag een taartje gemaakt met botercreme 1:1, en dat ging heel goed.
Leer weer van elke taart en van de tips hier...
Toch fijn zo'n forum...

13

Ik dacht al dat het wat gesmolten was :) heb ik ook eens gehad in het begin...Eindelijk klaar en dan zie je alles langzaam wegsmelten.... :rolleyes:
Maar inderdaad alles kan je hier leren op het forum gelukkig en soms wat googlen  :D
Veel succes nog met je volgende taarten!

Maak elke taart alsof het je laatste is!

14

Keurige eerste stapels. Mooie stijl.

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT

15

Leuk gedaan! Je bloemen zijn in elk geval erg mooi gemaakt. Een eerste is altijd moeilijk en sommige fondants werken idd minder goed dan andere.

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN