1 Laatst bewerkt door kooppie (22-11-2012 14:01)

Onderwerp: taart afwerken

Voor de verjaardag van mijn zoontje wil ik zelf een taart maken.
Biscuit bakken, vullen, maar dan?
Ik heb geen zin om met fondant of marsepein te werken. Heb ik eerder gedaan, maar misschien volgend jaar weer, hihi.

Ben op zoek naar iets anders.
Iets om het glad af te werken, of juist heel ruw, als het er maar mooi uitziet. Ik ga daarna gewoon zijn naam erop "schrijven" en kaarsjes erin.

Ik heb al gegoogeld en ge-youtubed, maar helaas niks leuks gevonden. Jullie zijn de kenners dus ik denk dat IEMAND me wel kan helpen. toch?

Re: taart afwerken

Ganache?

3

Ganache idd. Of botercreme als je daar van houdt. Of slagroom.

De nieuwe Trigger Arrow --> www.triggercars.eu www.facebook.com/triggercars
Mijn mooi verzameling sneeuwbalbolletjes --> www.facebook.com/sneeuwbalbolletjes

Ik heb ook een keer een taartje afgesmeerd met chocomousse (Nigella, met marshmallows), was erg lekker  :9, je kan dan met een lepel een beetje 'opruwen' geeft een leuk effect  :Y

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

5 Laatst bewerkt door kooppie (22-11-2012 15:20)

taartjesdroom schreef:

Ganache?

Gekke vraag misschien maar wordt dat enigszins "hard" / stevig? Of blijft het gewoon als chocopasta zeg maar.

Bedankt alvast voor de snelle tips.

Ganache wordt hard. Ik gebruik het ook bij mijn workshops, zodat de taarten steviger worden en strakker. Het wordt ook weer niet keihard hoor, niet zoals een chocoladereep.

7

Inmiddels issie klaar.
Tenminste...een proeftaart....als proef, en om te proeven hahaha.

biscuitlagen gevuld met bokkepootjesvulling en mascarpone met aarbeienjamvulling en om wat af te smeren halve portie botercreme met een theelepeltje cacao en oploskoffie, daarna met ganache bedekt. Daarna wat kokos gestrooid.
Vind het niet gek, als ik er wat extra aandacht aan besteed, is het een perfecte oplossing voor de verjaardag van mijn zoontje. Misschien dat ik hem bedek met witte choco en misschien een gekleurde biscuit, dat is ook wel grappig.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LV8TL4AX-D.jpg

Bedankt voor de snelle reacties
Gegroet Kooppie

Hij ziet er heerlijk uit! Ik begrijp uit je verhaal dat je hem hebt afgesmeerd en daarna overgoten? Je kan met ganache ook afsmeren, kan je ook leuke effecten mee maken  :Y

9

Omdat ik toch niet HELEMAAL tevreden was het het resultaat, heb ik de volgende test-taart afgewerkt met witte choco ganache.
Ik heb deze gekleurd met een beetje oranje kleurstof.
Ik moet zeggen dat het wel een beetje een kliederboel is, maar wel makkelijk en strak (zeker een fijn alternatief voor marsepein).
Ik moet zeggen als je de witte ganache kleurt, dat hij dan ook niet zo naar choco smaakt (voor degene die dat vervelend vinden). Ik had een sinaasappel en kwarkvulling gemaakt, het oranje pastte heerlijk bij deze frisse taart. De ganache scheen wel door met 1 laag, ga de volgende keer de kleur wat donkerder maken en 2 lagen gieten denk ik. Afsmeren met ganache heb ik nog nooit gedaan, dat ga ik ook eens proberen.