1

Onderwerp: citroenrasp van dr Oetker ??

Is dit wat ?
Ik heb meestal verse citroenen in huis als ik iets maak waarbij ik citroenrasp nodig heb.
Vaak heb ik maar van een halve citroen nodig en de rest blijft weer liggen en wordt weggegooid.
Soms wil ik ineens iets bakken en heb ik ze niet meer in huis.
Nu zie ik in de schappen die potjes van Dr Oetker.
Wie gebruikt dat wel eens en ben je tevreden hierover of is het echt heel nep van smaak.

Kun je verse citroenrasp invriezen en dan weer gewoon gebruiken in je deeg ?
Alvast bedankt.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

2

Re: citroenrasp van dr Oetker ??

Dat potje is vooral suiker met wat citroenrasp, kan niet tegen echte citroen op. Ook kan je rasp volgens mij niet invriezen omdat t dan uitdroogt

3

Ik heb wel eens citroenrasp ingevroren, gewoon in een zakje, ging prima hoor. Ik deed dan het beetje wat ik nodig had bevroren door mijn beslag, deeg of waar ik het maar voor nodig had.

Christine.

4

Droogt t niet mega uit omdat je olie vervliegt?

natuurlijk is echte citroen altijd beter maar de potjes  van dr. oetker zijn heel goed te gebruiken vindt ik. Soms gebruik ik ze wel eens

6

hmm! heel toevallig! zag ze net in de schappen staan.. ga een citroenkwark mousse vulling maken,, vroeg al aan mn vriend, zal dat wat zijn.. maar hoe gebruiken jullie het dan? gewoon als 'fruit' er tussen?

7

Nee absoluut niet als vulling! In koekjes en cakes..

8

ik gebruik het wel eens :o , als extra frisje in een cake,

verse citroenen vind ik erg lastig: als ik ze wil gebruiken heb ik ze niet in huis, en om dan 7km te rijden vind ik wat ver gaan,
heb ik ze wel in huis, heb ik ze niet nodig :(
zodoende.

9

Gooi wat citroenen in je vriezer! Als je wat geraspte citroen(oftewel zest) nodig heb pak je de citroen en raspt hem bevroren.Dat gaat prima,bij mij bedorven ze ook.
Ik koop tegenwoordig wel alleen nog maar biologische citroenen.Daar zit geen schellak overheen.

Groetjes Notje

10

dank voor de tip Notje, zal ik eens doen, vers is wel het lekkerst :9

11

Bedankt allemaal voor de tips.
Ik ga er wat uitproberen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

12

etmc schreef:

Droogt t niet mega uit omdat je olie vervliegt?

Nee hoor bij mij droogt het niet uit, ik laat het ook geen maanden in de vriezer liggen hoor.

Christine.

zou je dat invriestrucje ook met het sap kunnen doen? ik heb altijd van die afgeraspte citroenen waar ik het sap dan niet meer van gebruik, en tegen de tijd dat je er iemands hoofd mee kunt inslaan gooi ik ze maar weg, maar dat is zonde. Heeft iemand wel eens sap ingevroren?

groetjes, Eva

14

goed idee: in ijsblokjesvorm!

we komen er wel :)

15

Ik giet t altijd in n glas en vul t aan met water, frisse limonade!
Maar idd in n ijsblokjesvorm oid invriezen kan ook