1

Onderwerp: koemelk allergie

Ik kreeg de vraag of ik een koemelk vrij taartje wilde maken! Nou eigelijk durf ik hier niet aan te beginnen maarja de kindjes van vijn neef wil het toch wel proberen.

Ben nu al een paar uurtje aan het zoeken op het forum, maar blik er noet meer doorheen.

Wie wil mij helpen?

Dit heb ik standaard in huis

Bisc mix van de shop
Satin ice fondant
kleuren fondant van de shop vershillende merken
patiides smaakstoffen
botercreme mix van de shop

Alvast super bedank!

2

Re: koemelk allergie

Ik wil je best helpen. Waar kom je vast te zitten met je koemelk vrij taartje?

3

Goed letten op de verschillende ingrediënten!

Funcakes biscuitmix was eerst niet koemelk-vrij, nu wel: dus even checken!! Anders basisbiscuit recept gebruiken.

Satin-Ice is -volgens mij- koemelk vrij, maar wederom: check het etiket  ;)

De botercreme mix die ik gebruik is NIET koemelkvrij! Hiervoor moet je een alternatief gebruiken. Hiernaast bij de recepten staan ook verschillende opties.

Succes!!

Oh, en bij twijfel anders even contact opnemen met de besteller  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

hoi Pingui,

Welke producten ik nu echt kan gebruiken?
en een lekkere vulling voor kinderen?

Botercreme is wel duidelijk 1-1 en dan wajang mag je hier bv wel een vanille stokje toevoegen voor de smaak

5

Voor botercreme is het veiligste wat je kan doen GEEN mix gebruiken. Voor alle allergie aanvragen gebruik ik sowiso Wajang. Dat is een plantaardige margarine die koemelk, lactose vrij is.

Meng dit 1 op1 met wat poedersuiker en je hebt als beginsel een botercreme. Het moet wel lang kloppen want het wordt minder luchtig.

Wat ik bij de ingredienten zie staan van fondant is satin ice en Funcakes zuivelvrij.

6

Vanille kan geen kwaad. Zit niks vreemd in.

Als vulling zou ik er iets van vruchtjes instoppen. Kan iets van concktailfruit zijn ofzo. Daar kan ook weinig mee fout gaan. Ook zelf wat zacht fruit versnijden kan heel lekker zijn.

Als je een smaakstof in je botercreme wilt doen, kan je ook wat fruit pureren. Compounds als Patidess moet je wel eerst goed controleren wat erin zit.
Ook voor de biscuit gebruik ik zelf gewoon een recept emt bloem en eieren.
Alles wat je zelf maakt heb je controle over wat er nou exact in zit.

7

oke dank je.

Twijfel toch wel, Lastig wil niet iemand ziek maken.............

8

oke dank je.

Twijfel toch wel, Lastig wil niet iemand ziek maken.............

9

Dat snap ik.

Andere tip trouwens, maak wel eerst je apparaten en je werkblad goed schoon. Als daar restjes boter of melf aan zitten is je taart nog niet koemelk vrij.

10

Mix voor bavarois is melkvrij en die kan je maken met soyatoo slagroom uit een pakje (die hebben ze in soja of rijst) Meringuebotercreme kan je ook met wajang maken. Jam kan ook. Of iets met pure chocola (lees de verpakking, want niet elke puur is melkvrij)

Succes!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

11

ja dat is zeker zo. ik ga er vandaag eens goed over nadenken. Bedank voor je tips

12

wat ook lekker is als vulling de alpro soya yoghurt met een smaakje
evt een beetje zoeter maken

13

het is niet alleen koe meelk allergie, maar ook ei appel!

Wat nu.

Had eigelijk besloten om het te doen

14

oja ook nog vanille allergie

15

oja ook nog vanille allergie

16

welk deel van de appel? Alleen geen rauwe hele appel, of ook bv geen appelsuiker? Dat zit nl in heel veel dingen.

Melk
ei
appel
vanille

Is wel te doen, maar wordt er idd niet makkelijker op. Er zijn wel eivrije recepten voor cake te vinden, maar een biscuit wordt het dan bv al niet.
Nog meer dingen die er niet in mogen zitten? Ik denk dat het handig is om eerst een volledig lijstje te vragen, anders schiet je nog niet op met je zoektocht.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

17

nee dit is het dacht wel voldoende :(

De bestelling komt van oma en zij vertelde dat ze met de appel niet meer zo uitkijken als er 11% appel in zit krijgen de kinderen het gewoon. En dit gaat altijd goed.

Het moet een taartje worden voor twee broertjes dus het zou wel hellemaal te gek zijn als ik het kan waarmaken.

Cake recept voor deze allergieen waar moet ik dan zoeken?
Vulling Jam?

18

Zoek eens een keertje op ei vervanger. Er is iets wat je als ei kan bewerken, maar waar geen ei in zit.
Op deze site staan veel alternatieven waar je misschien wel wat mee kunt.
http://www.waardelozehaantjes.nl/blij-z … ervangers/

In plaats van appel kan je allerlei andere soorten fruit of vruchtenjam gebruiken.
Botercreme kan ook nog steeds, dus daar ook geen stress.

Alleen in met je fonadnt moet je wel uitkijken. Als het vanille fondant is zit er natuurlijke smaakstof in of vanille aroma.
Je hebt een hele grote kans dat asl smaakstof vanilline is gebruikt. een vanille eigen smaakstof waar je klant dus ook allergisch voor is.

19

kijk hier ook eens:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=74530

vlaaifruit uit blik ?

door de wajang 1:1 kan een lepel jam

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

20

wat een hulp super.

Ben nog weer gaan twijfelen ik gebruik satin ice en hier zit vanille in. dus deze kan ik niet gebruiken.

welke wel?

21

Je kan chocoladefondant gebruiken van Funcakes, daar zit geen vanille in .
Bij de marshmellow fondant staat alleen dat er een smaakstof in zit. Je kan het altijd navragen.