1

Onderwerp: Wat doe ik fout??

Vandaag bij xenos een rvs schaaltje gekocht om mijn eerste 'boltaart' te maken.. zoals hier al eens werd beschreven heb ik er netjes bakpapier in gedaan en het deeg erin.. verliep ook allemaal goed!
Tot dat.. ik had precies het aantal hoeveelheden gebruikt wat nodig was, 25-30 minuten hetelucht 160.. oké 33 minuten erin dan zal hij wel goed wezen toch?
Niet dus :(  hij leek redelijk te zijn gelukt, tot dat.. ik hem wilde gaan snijden.. was van boven gewoon nog een laagje deeg..  :(  :(  Wat doe ik verkeerd? moest hij er langer in??

2

Re: Wat doe ik fout??

De bakvorm van de Xenos is iets anders dan de Blanda van Ikea. Dus ook de baktijden zijn iets anders. Als er nog een laagje deeg in zat was je cake nog niet gaar. Dat hoeft niet persé aan de vorm te liggen maar kan ook met je oven te maken hebben. Volgende keer wat langer bakken.

3

aah.. kon het helaas niet nog eens proberen want was zo slim om maar 2 eieren in huis te hebben. :rolleyes:  Nou van de week dan nog maar eens proberen!

4

Kan je dan in een rvs schaaltje bakken?? :think:

5

Mijn blanda schaaltje van ikea zit een dikke 45 min in de oven  ;)

6

maar da's dan de 20cm denk ik :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

@patrieske naar mijn weten wel, kennis van mij bakt heel veel 'bol'taarten daarmee :)