1

Onderwerp: aargh! volgende keer een kant-en-klaar printje

M'n vriend vroeg me 'effe' een taartje te maken voor z'n werk; ze bestaan deze maand precies tien jaar.. en of het logo erop kon.

Ik ben pas een beginnende bakster, dit is m'n derde taartje, dus heb geen printer of iets dergelijks. Ik had een zwarte stift gekocht en wit fondant; ik dacht daar het logo op over te trekken. Nou dat ging dus niet!  :(  Ik heb het fondant helemaal dun gerold, maar iedere keer zodra ik erop wilde schrijven werd het vlekkerig en zakte de pen helemaal in het fondant  :grr: Heb uiteindelijk wat tylo poeder door het fonant gedaan en het uitgerold een uurtje laten uitharden.. toen ging het iets beter, maar het was bijna geen doen. Ik ben daarom wel heel blij dat ik uiteindelijk de letters nog redelijk na heb kunnen maken.

Heeft iemand misschien een tip om handig met een eetbare pen op fandant/marsepein te kunnen schrijven en tekenen? Alvast bedankt!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-J3QQQCGJ.jpg

2

Re: aargh! volgende keer een kant-en-klaar printje

Ik heb geen tips, maar wil wel even zeggen dat je een heel mooie taart hebt gemaakt.
Wat is hij mooi strak!!

Groetjes Gerien

3

hele mooie taart hoor,ik vind die pennen ook niet echt super ,maar soms vel handig,op gumpaste gaat makkelijker :D

4

hij ziet er goed uit, onlangs je uitleg dat het een heel gedoe was. Zo ziet het er totaal niet uit :D

Ik werk soms met de stift, maar ik weet dat je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig op het fondant moet drukken, en niet te hard want anders druk je erdoor heen. Maar had nie eens bedacht wat jij zei over eerst tylose erdoorheen, laten drogen en daarna er pas op :thumb: goeie tip!

5

Ik vind hem mooi en strak hoor.

6

:thumb: taart inderdaad en die stiften.....  :s  :rolleyes:  :grr:  enz :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

misschien eerst in de koelkast laten harden, heb ik ook gedaan en daarna eruit en snel werken, maar in ieder geval is het fondant dan wat steviger...
Maar toch een mooie taart hoor... :thumb:

Ik vind het een bijster mooie taart voor een derde creatie. Ik loop gelijk met jou op, maar zo straks als jij hem hebt gekregen is mij nog niet gelukt, hoor.

Life is short, eat dessert first!
https://www.facebook.com/tantetaart.nl

9

Ik vind hem super mooi en goed gelukt!

10 Laatst bewerkt door Maaike_87 (21-11-2012 15:48)

Bedankt voor de tips en de complimenten!  :o

En als ik het zo hoor zijn die stiften blijkbaar gewoon een beetje rot.. dat ligt dus (gelukkig) niet aan mij. Ik ga er inderdaad geen letters of iets dergelijks meer mee maken, maar misschien is het wel handig om accenten te maken op iets dat geboetseerd is.

@vanwelie: volgende keer ga ik een keer proberen met gumpaste te werken, dat heb ik inderdaad nog niet geprobeerd! Als dat beter werkt, kan ik dat volgende keer beter kopen. Had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar heb het net even opgezocht.. en blijkbaar is het ook fijner om mee te boetseren e.d. Binnenkort dus maar even freubelen en oefenen :) Bedankt!

11

TanteT schreef:

Ik vind het een bijster mooie taart voor een derde creatie. Ik loop gelijk met jou op, maar zo straks als jij hem hebt gekregen is mij nog niet gelukt, hoor.

Dank je wel!  :o
Maar bij mij lukt het ook niet altijd even goed hoor. Heb trouwens wel heel veel gehad aan een How To die ik op het forum had gevonden van Lori.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809

Ze legt het echt heel erg goed uit met foto's en duidelijke tekst! Heel handig :)

En op dit derde taartje begon het fondant bij het bovenste randje ook een beetje te scheuren toen ik hem had bekleed.. misschien had ik wat langer moeten kneden? Maar aangezien ik toch een sierrandje heb gebruikt, valt het nu niet meer op :) Beetje verdoezelen.. hihi  :shh: