1 Laatst bewerkt door Lientje (18-11-2012 17:21)

Onderwerp: Metallic taartje

Morgen is mijn mannetje jarig. Hij gaat zijn collega's blij maken met een zelf gemaakte taart. Het maakt mijn mannetje niet uit wat ik maak. Dus ik kan altijd lekker mijn gang gaan. Heerlijk toch?

De bovenste taart is geschilderd in de kleur dark gold van de metallic verf serie RD. De onderste taart in maroon van americolor, maar dan lekker gedust met glitter/glans. De strik is ook geverfd over zwarte fondant heen, in de kleur coppper van RD.
De onderste taart is gevuld met 2 lagen bokkepootjes creme. De favoriet van mijn man. Plus een laagje crispie chocolade. De bovenste met jam en aardbeiencreme geloof ik whaaaaha... Weet het gewoon niet meer.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/131512_310631025717284_1877060867_o.jpg

En deze post ik gewoon stiekem mee, omdat ik niet nog een topic aan wil maken. hahaha. Stout he?

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/132993_310631312383922_995946060_o.jpg

Oh en de babytaart is gevuld met 4 vruchtenjam en lemoncurd.  :9

2

Re: Metallic taartje

Mooi!! :thumb:  :Y  Je manneke ook blij neem ik aan??Die glinstering vind ik mooi gedaan. Gewoon los over gedaan met een kwast?

3

Mooiii!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

4

Ja mijn manneke ook blij...  :lol:
Morgen denk ik nog blijer als hij ervan kan eten.
De onderste taart is met squires kitchen sparkle dust gedaan en dan inderdaad gewoon met een blush kwast van de kruidvat. hahaha :lol:

5

Hihi gaaf!! Die blush kwast van het kruitvat, is dat er ook zo eentje die je moet vullen??? En heb je voor de glitters de taart niet eerst met water besprenkeld/ingesmeerd?? Niet nieuwsgierig hoor, maar weet graag alles....  O-) hihi Ik hoop dat je manneke lekker aan het genieten is van de taart... :)

6

Nee gewoon een simpele kwast. Ik doe wat poeder op een keukenpapier. Dep erin met de kwast. Vervolgens veeg ik de kwast over het papiertje zodat er niet te veel op zit. En dan smeren maar. Geen water gebruiken hoor, want daar geeft vlekken.

7

Nee gewoon een simpele kwast. Ik doe wat poeder op een keukenpapier. Dep erin met de kwast. Vervolgens veeg ik de kwast over het papiertje zodat er niet te veel op zit. En dan smeren maar. Geen water gebruiken hoor, want daar geeft vlekken.

8 Laatst bewerkt door Pandora (20-11-2012 09:46)

Dank je voor de uitleg!!!  :Y Weer wat geleerd.... :D En had het gesmaakt op zijn werk?? En leuke complinten gehad?

9

Heel graag gedaan hoor. Ze vonden hem super mooi en lekker. De bokkepootjes crème viel erg in de smaak.

10

Super!! :thumb:

11

:thumb:  :thumb: taarten, maar.... :think: ga ik toch effies zeuren...  :o

Van de website van RainbowDust:
Although a "non-toxic" product, The Sparkle range is not classed as a food item and is intended for use on items that will not be consumed.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Ik snap je punt. Maar ik heb geen sparkle dust gebruikt van RD. Ik heb de metallic verf gekocht. Op de website waar ik het gekocht heb staat:

Gegarandeerd 100% eetbaar.

Dat sommige glitters non toxic zijn weet ik, maar dit is geen glitter. Ik heb wel glitter gebruikt van squires kitchen, maar die is volgens mij ook volledig eetbaar en veilig.

13

ok, excuus :o , had ik het verkeerd gelezen (ik las over dusten met glitter en glans en dacht dus.... :o ).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

Is al goed joh. hahaha :lol:  :thumb: