1

Onderwerp: Hellup! Vrijdag bruiloft en ik maak de taart.

Hoi!

Ik heb even een dringend vraagje.
As vrijdag moet ik een mooie bruidstaart klaar hebben ide ik wil voorbereiden.
Nu moet de taart donderdag naar limburg vervoerd worden.
Wat kan ik het beste doen?
Nu vulklen en bekleden, invriezen en er woensdagavond uithalen en dan donderdag de decoratie erop? Of hebbne jullie daar andere ideeen over?
De kapsels zijn gisteren gebakken.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes sylvi

Re: Hellup! Vrijdag bruiloft en ik maak de taart.

:s dit zijn toch vraagstukken waar je misschien iets eerder over had moeten nadenken ?

Hoe ver moet de taart vervoerd worden ?

Heb je daar ook gelegenheid hem verder te decoreren ?

Verder sta je in de verkeerde rubriek dus heb ik je even gemeld, je wordt vanzelf verplaatst

I never met a calorie I didn't like....

3

Ik zou zelf liever alleen de kapsels invriezen, alvast de decoratie voor de taart voorbereiden en afgedekt luchtdicht bewaren. Kort voor het vervoeren naar Limburg de taart bekleden en de decoratie er op.
Succes!!!

4

Ik heb er ook al een tijdje over nagedacht en bij faq gelezen dat je een beklede taart kan inveiezen maar een collega zei dat ik dat beer niet kon doen dus dacht ik vraag het hier nog even. Toch bedankt voor je antwoord ;)
Hij moet van haarlem naar eindhoven.

En ja ik heb wel de gelegenheid mdaar verder af te maken.

Bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes,
Sylvi

5

Waarom zou jij niet alvast de taart. Bekleden lovelycake?
En dan invriezen?

Groetjes sylvi

6

Ik ben er uit dames. De botercreme staat in de vriezer, vulling gaat er ook zo in. Decoratie maak ik zo al klaar en dan donderdag taart klaarmaken voor de reis hihi.
Gelukkig is het een taart met alleen wat harten en letters en ben ik niet dagen bezig met decoreren.

7

Een gewone (beklede) taart kan in de vriezer maar om dat nu met een bruidstaart te doen?  Zorg er wel voor dat hij op de juiste manier eruit komt... en neem de tijd om hem te laten acclamatiseren.

Maar je doet vullingen in de vriezer?  Heb je bekeken of ze wel in de vriezer kunnen?  Of heb je het kapsel al gevuld en doe je het zo in de vriezer?

8

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

De vulling kan in de vriezer, dat had ik al gelezen. De kapsels zitten kaal in de diepvries. Heb mijn planning aangepast zodat het bruidspaar vrijdag een heerlijke taart heeft.

Dus, de vulling is klaar, marsepein gekleurd. Woensdag maak ik de decoratie en donderdag vullen bekleden en decoreren en ga ik als alles volgens plan vrrloopt om half vier richting eindhoven. Dan hoef ik daar alleen te stapelen.

Gelukkig is eindhoven niet helemaal in limburg ;) maar je bent wél bijna 2 uur aan het rijden, dus de auto niet te warm maken tijdens de rit

Ik hoop dat het allemaal lukt, ik ben zelf namelijk niet zon fan van invriezen

Hou er wel  rekening mee dat het ontdooien van de vullingen eerder moet (in de koelkast ) dan het kapsel (gewoon buiten de koelkast )

I never met a calorie I didn't like....

11 Laatst bewerkt door Lotte (19-11-2012 22:31)

taartenprinsesje schreef:

Gelukkig is eindhoven niet helemaal in limburg ;)

Haha, ik dacht nog, ts had het toch eerst over Limburg?

Succes met de taart, zo te zien heb je alles wel in orde. Ik heb mijn eigen bruidstaart zelf gemaakt en ingevroren. Dat ging prima!

'Ik taart, jij taart, wij hebben getaart..'
Mijn taarten zie je op www.facebook.com/LotteTaartenzo

12

Ja nou ja, De taart moet naar Eindhoven,  de kinderen naar zuid Limburg ;)
Dus hoe ik dat ga doen weet ik nog niet helemaal. waarschijnlijk de taart afgeven en dan later terug om klaar te maken.

Logistiek is het allemaal nog niet helemaal goed rond..maar het komt goed!

Hoe lang blijft een taart eigenlijk vers als ie helemaal klaar is?
Of is ie na twee dagen al niet meer te hachelen?

Bedankt dames voor jullie tips en adviezen!
Als de taart klaar is, en het bruidspaar heeft m gezien, zal ik een foto plaatsen.

13

Dat igt helemaal aan je vulling. Bc vulling kan zo'n taart na 5 dagen nog wel te eten zijn, bbr en slagroom max 1-2 dagen.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

14

Eerlijk gezegd begrijp ik hier helemaal niets van. Voordat je een opdracht voor een bruidstaart aanneemt denk je er eerst goed over na of je het kan realiseren. Om nu op het laatste moment met brandende vragen te komen??
Ik adviseer je het volgende:
Zorg dat alle decoratie klaar is. Marsepein/fondant gekleurd. Bc om af te smeren klaar (makkelijker is om Wilton decorator icing te gebruiken)
Vul de taarten alleen met "veilige vullingen" zoals bc en jam.
Je biscuits zijn al gebakken en ingevroren begrijp ik.
Donderdagmorgen ontdooien en vullen en bekleden. Evt. vast een deel stapelen (niet hoger dan 3). Zorg voor goede drums, boards en dowels. Taarten vervoeren naar bestemming en daar verder stapelen en afdecoreren.
Succces  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties