1

Onderwerp: Perfect Pearls Mold First Impressions

Ik heb van de week de FI Mold Perfect Pearls gekocht. Ik heb al gemerkt dat de parels er het mooist uitkomen als je ze even in de vriezer legt, dan worden ze mooi rond.
Maar wat ik me nou af vraag; ik vind het persoonlijk een werkje om ze erin te krijgen, dan nog 20 minuten in de vriezer en dan heb je nog maar 30 cm.. Dus moet je het nog een paar keer herhalen, zeker als je een stapeltaart maakt met op iedere verdieping een parelrand.
Dan ben je toch uren bezig? Hoe doen jullie dat? Maken jullie ze van te voren of doe ik gewoon wat verkeerd?   :s

2

Re: Perfect Pearls Mold First Impressions

Ik smeer de mold eerst licht in met een beetje crisco,(bepoederen met poedersuiker / speksteenpoeder kan ook) dan een slangetje maken en die goed stevig in de mold drukken, omkeren en dan het "parelsnoer"er met m'n wijsvinger uitritsen . Zo kun je achter elkaar parelsnoeren maken

Mocht je de mold toch in de vriezer willen doen ; 5 minuten is ook genoeg hoor .

Carpe Diem !

3

Ik smeer de mold in met een klein beetje crisco in. Soms heb ik geen geduld en is mijn rol niet mooi uitgerold en/of te snel erin gedrukt, waardoor de parels dus ook niet mooi zijn  :( . Niet doen dus  ;) .
Ik haal de parels er wel in zijn geheel uit ,maar leg ze maar met 4-5 tegelijk tegen de taart. Ze vervormen dan niet en je ziet er niks van omdat ik ze strak tegen elkaar aan leg  :Y
Eerlijk gezegd vind ik de vriezer niet zo fijn werken. Zeker niet wanneer het temperatuurverschil zo groot is. Dan gaan ze gelijk plakken. Ik doe het soms wel met bepaalde letters, maar dit gaat dan per letter. Maar dan leg ik die hooguit 5-10 min in de vriezer. Geduld is niet mijn sterkste kant  :s

4

hoi hoi,
het ligt bij mij aan de manier waarop ik ze eruit druk zegmaar. Dit kan je best even oefenen (van de zijkant duwen, of de bovenkant) en dan heb je de techniek... de vriezer gebruik ik ook niet!
groetjes,
ellen

5

Crisco had ik er inderdaad ook in gedaan. Ik zal het ook nog een keer uitproberen om het zonder vriezer te doen, en ze dan inderdaad dicht tegen elkaar aan plakken. Dat zal in ieder geval al veel tijd schelen. Ik denk eerlijk gezegd ook dat ik gewoon een beetje (te) ongeduldig ben  :o

6

Ik gebruik nóóit crisco in m'n molds, vind ze daar zo viezig van worden :(

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Heel goed inwrijven met suikerbakkerspoeder of maizena werkt ook goed en worden de molds minder vettig van.

Groetjes Petra

8

Het is misschien een beetje overdreven om er een ruim 7 minuten durend filmpje over te maken maar dat is nu eenmaal de 'Edna way' en ze laat wel 2 belangrijke dingen zien; duw de mal open bij het vullen en ook bij het lossen!
Ik zat in het begin ook een beetje te prutsen maar de mal is natuurlijk zo flexibel je kunt 'm zonder problemen gewoon goed opentrekken en het snoer valt er zo uit.
http://www.designmeacake.com/id71.html

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

9

@Sandra-lala, wat een goed filmpje! Ga het volgende keer ook eens op haar manier (met iets er tussen) proberen, het ziet er heel handig uit. Zij gebruikt gumpasta met fondant.. doen jullie dat ook? Wordt het daar steviger of iets derlijks van? Ik heb tot nu toe alleen maar fondant gebruikt..

Bedankt voor de tips!

10

Ik gebruik alleen een klein beetje crisco als de molds net zijn afgewassen, maar het liefst helemaal niet omdat ze idd viezig worden, maizena en suikerbakkerspoeder is zonde, dat is zichtbaar op fondant en marsepein..
De molds zijn non stick en er hoeft helemaal niets gebruikt te worden

De pearlmold gaat nooit in de vriezer hier (en die wordt met elke workshop gebruikt) alleen hele fijne of hele diepe molds gaan even (5 minuutjes) in de vriezer

De pearlmold kun je gewoon direct omkeren, met 2 vingers even 'wijken' zodat de mold van elkaar komt en dan duw je met een vinger voorzichtig aan de achterkant langs de rug van de mold, dan vallen je parels er keurig aan een snoer uit..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!