1

Onderwerp: kleuren van basisdeeg

Ik had ergens een heel leuk idee opgedaan voor het maken van gekleurde cc's.
De kleurstof (weet niet meer hoe die heet) is dus een andere als ik gebruik.
Kan ik met de wilton kleurstoffen ook bakken?? Of kan dat juist met deze niet?

2

Re: kleuren van basisdeeg

bij mij gaat het altijd goed

3

ja hoor, dat kan; in het ongebakken deeg ziet het er pastel-lig uit, in de gebakken biscuit is het veel helderder/donkerder/feller (afhankelijk van welke kleur je gebruikt).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Super!! Ik mag voor donderdag 30 cc's maken voor een meisje die 12 wordt en ik vond dit een leuk idee.
Nu alleen nog een leuke topping erbij bedenken................... :s
Bedankt voor t meedenken :Y

5

Heb net een taart gemaakt met rode kleusrstof, maar het wilde maar niet roder worden en bleef roze. Uiteindelijk bijna een half potje kleurstof erin gedaan. Zou het nu nog wel te eten zijn? En zou het nu niet harstikke schadelijk zijn om het te eten? :/
Wie weet hier iets over te zeggen?
Alvast bedankt,
Karen

Half potje.. :s
Maar ik moet ook eigenlijk niet reageren, hoor.. is mijn persoonlijke leefstijl die dat niet zou doen.  Meesten hier hebben niet zo'n moeite met wat E nummers.

Een betrouwbare site om op te zoeken wat het is en wat bijwerkingen zijn is deze: http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi45.htm Moet je op je potje even het E nummer opzoeken.
Staat alleen niet op deze site hoeveel 'veel ' is en wat 'te veel' is.

7 Laatst bewerkt door Tess2012 (09-12-2012 21:23)

mjummies schreef:

Heb net een taart gemaakt met rode kleusrstof, maar het wilde maar niet roder worden en bleef roze. Uiteindelijk bijna een half potje kleurstof erin gedaan. Zou het nu nog wel te eten zijn? En zou het nu niet harstikke schadelijk zijn om het te eten? :/
Wie weet hier iets over te zeggen?
Alvast bedankt,
Karen

volgens mij is er ook extra rode kleurstof, juist om te voorkomen dat je een half potje toevoegt en vervolgens je baksel nog roze is. Ik heb het pas gehad met fondant die ik wilde kleuren, advies gevraagd bij mijn vaste winkel en ze gaf me een potje mee van Wilton, extra rood of diep rood, mijn fondant was rood en niet roze...

een half potje.....  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  oehhh :D

8

SugarFlair heeft de beste rood-kleurders van allemaal (naar mijn mening dan O-) ) Christmas Red, PoppyRed allemaal prima en prachtig :Y

Het beslag wordt ook nooit zo fel als het eindresultaat.
Kan me voorstellen dat het beslag roze blijft, maar dan is het kapsel wel degellijk rood :Y

Het beslag lijkt altijd pastel, na het bakken weet je dan niet wat je ziet, zo'n knalkleur :D  ;)

Een half potje lijkt mij rijkelijk veel.....  :think: wat heb je gedaan uiteindelijk?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

hmm half potje... zou ik niet gedaan hebben. rood is nou eenmaal een moeilijke kleur.. smaakte hij nog wel?

10

Heb het uiteindelijk ook even nagevraagd bij de taartenshop en het zou niet schadelijk zijn. Heb een stukje geproefd en er was ook niets mis met de smaak. Dus zo maar gelaten. De taart was ook voor onszelf, dus dat scheelde ook natuurlijk. Als ie voor een vreemde of in opdracht van iemand was geweest, was het al een ander verhaal. Maar....heel erg bedankt voor de tips!! Ik heb later nog een paar keer het beslag gekleurd en zodoende bleek inderdaad dat een pastelkeurig beslag een prachtig helder gekleurd kapsel als resultaat geeft.
Bedankt!!!