1

Onderwerp: Sugarcraft gun

Hallo,

Ik heb een sugarcraft gun, en iets van 6x gebruikt. Nu zitten er twee scheuren in het handvat. En dat gaat zeer doen met knijpen. Hebben degene dat ook, die een sugarcraft gun hebben, dat het kapot gaat?? Weet er iemand toevallig of dat daar ook garantie op zit?

2

Re: Sugarcraft gun

Dat probleem heb ik ook Pandora. :Y
Alleen heb ik het gelukkig maar aan een kant van het handvat.
Ik vind ook dat je vaak erg hard moet knijpen om er fondant uit te krijgen,door die kracht die je dan zet,scheurt het handvat dan in denk ik.
Zou anders ook niet weten wat de oorzaak hiervan kan zijn.
Volgens mij zit er geen garantie op.
Alleen maar tot aan de deur ben ik bang... :s

groetjes yvon

3

Wat vervelend! Ik heb er ook 1 en die van mij is nog steeds heel. Ik vind dat t wel meevalt met de kracht die je moet zetten, meestal doe ik de fondant  heel even in de  magnetron en dan gaat t wel aardig bij mij. Misschien even contact opnemen met de winkel?

4

luce schreef:

Wat vervelend! Ik heb er ook 1 en die van mij is nog steeds heel. Ik vind dat t wel meevalt met de kracht die je moet zetten, meestal doe ik de fondant  heel even in de  magnetron en dan gaat t wel aardig bij mij. Misschien even contact opnemen met de winkel?

Ik denk dat ik dat maar eens ga doen. Want het is niet goedkoop vind ik.... :nooo

5

Probeer er eens crisco door te doen, dat helpt vaak om fondant er makkelijk(er) doorheen te krijgen en doet niks af aan de kwaliteit/het uiterlijk van de fondant.

Wat tape om het handvat zorgt dat die (weer) blijft zitten; er zit geen garantie op, een eventuele tegemoetkoming zou uit coulance zijn volgens mij..... ;)

6

Naast de scheuren glijd het ook langzaam eraf, :s en dit was al vanaf het begin. Ik heb het wel over dat rubber/plastic (rode), niet over dar metaal en al dat zwarte, mocht men toevallig abuis zijn. :think:

7

Dat snap ik, maar dat kan je met tape (over het randje zodat hij ook op het metaal vast zit (en blijft zitten ;) ).

8

Aaaaaahhh op die manier. Dat is natuurlijk mogelijk. Gisteren zaten er 2 kleine scheurtjes is en dat is nu bijna 1 grote geworden. :( Dus ik weet niet of dat echt zal helpen...

9

Bij mij is hij ook helemaal kapot  :/
Helaas kan ik niet terug naar de winkel aangezien ik hem bij Jamin had gekocht en dat filiaal weg is. Ik zou heel blij zijn als ze die dingen ook los gaan verkopen.

10

Ik vind dat op dit soort materiaal een garantie op moet zitten. Fabrieksfouten kunnen gebeuren natuurlijk. Maar het is niet leuk en rettig meer werken.... :s

11

Ik zou zeker even terug gaan naar de winkel. Als je hem echt pas 6x hebt gebruikt, vind ik het scheuren wel heel erg snel. Wellicht dat je extra tips krijgt hoe je hem het beste kunt gebruiken?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Pandora schreef:

Ik vind dat op dit soort materiaal een garantie op moet zitten. Fabrieksfouten kunnen gebeuren natuurlijk. Maar het is niet leuk en rettig meer werken.... :s

Teruggaan naar de winkel zou ik zeker ook doen (vergat ik te zeggen, sorry :o). Misschien verkeerd gebruikt per ongeluk?  :think:

Ik heb (gelukkig, ik klop het af) nog geen problemen met mijn sugargun gehad....   :)

Hoe gebruik je hem? Doe  je er crisco doorheen? Dat scheelt al aanzienlijk: minder krachtsinspanning om het er doorheen te krijgen, dus minder druk op de gun dus minder kans op breuk/scheuren.....

13

Bij mij glijd het rode hoesje er ook vanaf.
Ik denk dat dit gewoon typisch iets is wat  bij die dingen voorkomt helaas,grrrr....

groetjes yvon

14

Ik heb die problemen nog nooit gehad met mijn gun en die gebruik ik toch al een jaar met veel plezier. Ook geen scheuren ofzo, ondanks dat ik soms flink kracht moet zetten omdat de fondant niet meer zacht genoeg is als ik 'm tussendoor even laat liggen.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

15

hoi hoi,
de garantie bij jamin is meestal super, ik zou het hoofdkantoor emailen!
en crisco erdoorheen is een super oplossing (zonder gebruik ik hem niet!)

succes!

16

Het gebruik van de fondant is verschillend, Gewoon zonder er wat in, en als ik over heb met tylose, gebruik ik dat. Volgens mij staat dat ook niet op de gebruiksaanwijzing. Ik vind dat ze dat soort dingen wel mogen vermelden bij de gebruiksaanwijzing, hoe men het moet gebruiken en als het kan liefst in het nederlands. :) Want al dat technisch engels, snap ik haast toch al niet..... :nooo

Ik ga eens bellen of een e-mail sturen met de vraag of ze het kunnen ruilen....

17

Als je fondant met tylose door je gun knijpt, dan kan ik me er wel wat bij voorstellen, moet ik eerlijk toegeven  :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

18

Het was voor dat ik het gebruikte met tylose al gescheurd.... :s

19

Ik heb de raad opgevolgd en gemaild. Ze hadden gevraagd of ik een foto door kon sturen, wat ik dus gedaan heb. Heb vandaag een bericht gekregen dat ik een nieuw handvat opgestuurd krijg. :D Ben ik natuurlijk hartstikke blij mee!!! :cool:

20

Mooi opgelost, maar vanaf nu nooit meer fondant met tylose gebruiken in de gun..  :nooo

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

21

Ja ik weet het..... :o Ik had dat toevallig nog over en anders had ik nieuwe moeten maken..... En het was zwart..... :s  Ik zal het noooooooit meer doen Bommeltje.  :nooo :D  :+

22

:lol:  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

23

:D Bommeltje....Kun je me misschien een tip geven hoe ik het dan het beste kan doen?? Het was namelijk voor mijn heftruckje van 15 doorsnee. Hier de link, zodat je het kunt zien. :) Was voor de bovenkant.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=212373

24

waar halen jullie de sugargun dan? Wil er 1 tje voor me verjaardag vragen want hoor er vele goeie berichten over :)

25

Pandora, die zou ik om 'spaghetti' gerold hebben.. beetje lastig uitleggen, maar als je een bolletje fondant om een stukje spaghetti legt, en dan gaat rollen, rolt hij 'vanzelf' om de spaghetti heen..  :Y

Chan1985, hij is te koop in de webshop  :Y