1

Onderwerp: Mijn zoete blog! Graag tips en opmerkingen!

Goedenavond,

Een jaartje geleden ben ik begonnen met een blog waar ik mijn taarten en andere zoete baksels op zet. Zo kan ik zelf eens terug lezen hoe ik iets gedaan heb, maar hoop ik ook andere te kunnen helpen of tips te kunnen geven. Ik ben maar een hobbybakster maar vind het erg leuk om te doen.

Kunnen jullie eens eerlijk aangeven wat jullie er van vinden? Of de layout niet te druk of onoverzichtelijk is en of het allemaal goed en fijn te lezen is (niet te veel tekst waar je echt doorheen moet spitten bijvoorbeeld).

Alvast bedankt voor jullie tips, aanvullingen en opmerkingen!

Marleen (www.zoetezinnen.nl)

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

2

Re: Mijn zoete blog! Graag tips en opmerkingen!

Hai Marleen,

Ik kende je blog nog niet maar zag wel dat we elkaar via twitter en pinterest volgen.

Ik vind dat je een mooie blog hebt hoor. Lekker rustig qua lay-out en ik vind het fijn als je in één oogopslag meerder berichten kunt scannen zoals jij dat hebt op je blog. Vind ik zelf fijner dan allemaal berichten onder elkaar zeg maar.

Enige minpuntje wat ik heb kunnen vinden is dat je de foto's niet kan vergroten. Je kunt er dus niet op klikken wanneer je ze groter zou willen zien.

Maar voor de rest zag het er echt prima uit.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

3

Hoi Marleen
Ik vind het super blog! veel te zien, lezen en beleven....lekker overzichtelijk, duidelijk en leuk geschreven....heb nu al veel ideetjes opgedaan!
Ga zo door!!!

Maartje

4 Laatst bewerkt door Zoetezinnen (18-11-2012 22:43)

@Maartje, bedankt voor je compliment! Leuk dat je ideeën op doet, ik haal ook veel ideeën van verschillende sites op het wereld wijde web (ook erg veel van dit forum trouwens).

@Marieke, ook bedankt voor je compliment en je tip. Volgens mij werk jij ook met Wordpress dus misschien kun je me met het volgende helpen. Ik heb eerder al met afbeeldingen gewerkt die vergroot werden als je erop klikte, ik voegde ze dan in het bericht als 'single-pic' maar daar kon ik geen alt-tags aan koppelen. Deze zijn ook wel belangrijk om gevonden te worden. Ik gebruik nextgen om de afbeeldingen binnen te halen. Daarbij zet ik dan wel een titel ed wanneer de afbeeldingen binnen gehaald zijn, maar schijnbaar is dat niet voldoende wanneer ik ze dus als single pic in het bericht voeg. Daarom was ik nu overgegaan naar het invoegen van de afbeeldingen op ware grootte. Maar dan kun je ze dus niet nog groter laten worden wanneer je erop klikt. Weet jij hoe je dit op kan lossen? Hoe zet jij je afbeeldingen in een bericht. Een beetje off-topic trouwens  :/ ).

Je hebt trouwens een geweldige site. Ik volg je inderdaad al een tijd en het is ontzettend leuk en mooi wat je allemaal maakt, mijn complimenten!

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

5

Hoi Marleen,

Ik voeg de foto's gewoon via het bericht wat ik schrijf in. En dan doe ik ze vaak op volledige grootte vaak vind ik ze dan te groot maar dan ga over de foto met mijn muis en dan verschijnen er in de linkerhoek twee  icoontjes een schilderij en een stop-sign. Ik klik dan het schilderij aan. En dan zie je de foto in het bericht zeg maar met daarnaast percentages staan waarin ik de foto kleiner maak tot het formaat dat ik het perfect vind. Nu doe ik vaak ook wel grote foto's of afbeeldingen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is hoe ik het heb omschreven.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

6

Ik vind het leuk, vooral omdat er voor mij nieuwe en originele ideeën op staan. Je zit in mijn favorieten!

Tieneke

7

@Tante Tien, bedankt!

@Marieke, ik snap het helemaal. Ik doe het nu ook zo, al paste ik van te voren de afmeting aan ipv in het bericht. Ik ga het nu zo proberen, dank je voor je uitleg!

Groetjes, Marleen!