1

Onderwerp: Pepernoten-amandelspijs-amandeltaart ?

Ik had een vraagje,
Morgen is de intocht van sinterklaas (zoals iedereen natuurlijk allang al weet  ;) ) en daar zag ik een kans in om taart te maken. Geen gewone taart natuurlijk! Ik was van plan om net zoals bij een kwark/monchoutaartbodem pepernoten plat te stampen en met gesmolten boter te mengen. Daarop dan amandelspijs en daarop een laagje amandelbavarois. Is dit überhaupt mogelijk? Want mijn fantasieën lopen nogal eens uit de hand haha :P

Alvast bedankt,
Groetjes Yvet  :)

2

Re: Pepernoten-amandelspijs-amandeltaart ?

Moet kunnen, is eigenlijk gewoon een soort kwarktaart idee. Let er wel op dat je pepernoten bodem goed hard is want de amandelspijs smeert niet zo makkelijk en dan loop je kans dat je de bodem lostrekt.

3

Oke dankjewel, ga het proberen :)

4

Je kan ook je spijs aanmaken en rond opspuiten en bakken en daarna op je pepernoten leggen... Is t n soort koek

etmc schreef:

Je kan ook je spijs aanmaken en rond opspuiten en bakken en daarna op je pepernoten leggen... Is t n soort koek

Kijk, zo los je dat 'rauwe spijs-probleem' van een draadje eerder weer op. Goed idee! :thumb:

6

Maar heb je daar een beschrijving van hoe je dat doet etmc?

Voeg je gewoon een eitje toe aan 500 gram amandelspijs?
En hoe lang en op welke temperatuur bak je dan?
klinkt namelijk wel erg lekker!

7

Euh even een recept voor frangipane opzoeken :)

8

Hmmm super idee! Maar kan er dan nog amandelbavarois op? Of wordt dat dan weer teveel van het goede?

9

Ik heb ook wel eens met de kaasschaaf plakjes van een pakje amandelspijs afgesneden, en dat op de bodem van een appeltaart gelegd.Wil prima. Dan is de amandelspijs wel nog steeds "rauw". Wist helemaal niet dat dat wel of niet rauw was. Dacht dat het niet uitmaakte of het al dan niet meegebakken wordt.

10

Ik heb het een beetje omgegooid en dit ervan gemaakt: Bodem van pepernoten met boter, daarop een laagje gesmolten chocola en daarop pepernotenbavarois. De bavarois is trouwens wel echt he-le-maal fout gegaan, ik denk dat we het moeten eten met een rietje morgen :+