1

Onderwerp: Banketbakkersroom met cacao

Ik heb het verzoek gekregen om een taart te maken gevuld met chococreme, chocolademouse o.i.d. Ik heb eens een pakje banketbakkersroom gehad waarop stond dat je ook cacao kon toevoegen. Weet iemand of dit lekker is en welke verhoudingen je dan moet gebruiken? Als iemand een andere makkelijke/snelle oplossing of recept heeft hoor ik het graag. Er is gevraagd om geen jam te gebruiken.

2

Re: Banketbakkersroom met cacao

Botercreme (funmix) met cacaopoeder erdoorheen, smaakt heerlijk!  :)  Ik gebruik gewoon de poeder om chocolademelk te maken (van de action of gewoon de supermarkt) en daar doe ik naar smaak een paar eetlepels van door de mix. Daar doorheen zou je ook nog iets van chocolade of koek kunnen doen. Bastogne er door is trouwens ook lekker. De koek wordt wat zachter, maar geeft wel een lekkere smaak door de chocolade-botercreme heen.

Ik heb laatst bokkenpootjescreme gemaakt met extra chocola. Een banketbakker die toevallig langskwam vond deze heerlijk en proefde in eerste instantie niet dat het een creme op basis van boter was.

Had namelijk 2 pakken bokkenpootjes vermaald en nog een chocoladereep. Dit bij een portie botercreme van funmix. Lekkerste is als je het even van de voren maakt. Dan neemt de boter de smaak van koekjes en chocola aan.
:9

Mijn favoriete recept is merengue botercreme met gesmolten chocola erdoor (wit of puur allebei erg lekker en een combinatie ook)

Ook opgeklopte ganache is erg lekkker!!

succes!

taarten maken...echt heerlijk om te doen!!
http://www.facebook.com/mijntaartjes?ref=hl

5

Bedankt voor de tips. Ik had via andere weg de tip gekregen om te vullen met chocolademouse van Almhoff of Mona. Op naar de supermarkt voor dit spoedje...