1

Onderwerp: mijn allereerste stapeltaartje [heel graag feedback]

Voor de verjaardag van mijn schoonmoeder mocht ik een taartje maken. Ik heb gekozen voor een stapeltaartje omdat ik deze eens wilde uitproberen.
Ik vond m wel goed gelukt, alleen zakte de taart in aan 1 kant.
Graag feedback over de taart en hoe het kan voorkomen worden dat de taart wat overhelt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EIKNXCHE-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QYE7MGZW-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-K6EXOQAP-D.jpg

2

Re: mijn allereerste stapeltaartje [heel graag feedback]

verder mooi,hebt je dowels  in gedaan?

3

verder mooi,hebt je dowels  in gedaan?

4

als je gaat stapelen is het het makkelijkst als al je taarten kaarsrecht zijn van boven. Dan heb je eigenlijk niet t probleem dat de taarten scheef gaan staan.

Mocht 1 van de taarten niet geheel kaarsrecht zijn, maar schuin aflopen dan prik ik mijn eerste dowel in het hoogste gedeelte en gebruik dat als maat voor de rest van de dowels. Ik prik een dowel in t hoogste gedeelte en markeer de dowel net op t fondant. Dan haal ik hem eruit en knip de dowel op maat (je knipt alle dowels dus op dezefde maat.. knip er zoveel als je nodig hebt)
Je hebt dan wel eens dat een taart deels *zweeft *, maar dat is op te lossen met decoratie.

Ik neem eigenlijk wel aan dat je dowels en taartkartonnetjes/cakeboards gebruikt hebt,:)

succes :)

5

Ondanks dat ie scheef is gegaan is het wel een mooie taart! :Y

Groetjes van Marjon

6

[MOVE] -> stapeltaarten parade

7

Vind het ook een mooie taart.

wb het scheefgaan, dat heeft sweet978 al heel mooi uitgelegd.

Ik zou op het middelste taartje, waar je het kusseneffect hebt gemaakt, meer balletjes plaatsen.
Nu heb je ze alleen in het midden gedaan, maar ik denk dat het mooier uit komt, als je ook het bovenste randje en het onderste randje mee pakt, op de punten waar de lijntjes samen komen.
En misschien het onderste rijtje roze balletjes (onderste taart) ook doortrekken, of bv witte ertussen.

Verder vind ik je rozen aan de bovenkant heel erg mooi gedaan.
Al met al verder een mooie taart.  :thumb:

I may not be perfect, but i'm always me

8

Mooi gedaan! Ik zou er ook voor kiezen om aan de onderkant van het middelste taartje wat afwerking te plaatsen zoals je bij de bovenste ook gedaan hebt! :)

9

Bedankt voor de feedback!
Daar heb ik een hoop aan.
1 vraag nog....... :o  wat zijn dowels en waar gebruik ik die voor?? :o  (erg he?)

10

lol.. goede vraag

dowels zijn houten stokjes die je bij een willekeurige taartenwinkel kan kopen. Hiermee ondersteun je het taartkarton van de volgende taart.

je hebt trouwens houten dowels.. plastic dowels.. en mensen stapelen ook wel met rietjes, maiskolfprikkers, kit kats etc.. maar ik zweer bij houten dowels

succes:)

11

patrieske schreef:

Bedankt voor de feedback!
Daar heb ik een hoop aan.
1 vraag nog....... :o  wat zijn dowels en waar gebruik ik die voor?? :o  (erg he?)

Hahaha, ik denk dat we hiermee gelijk de kern van het probleem gevonden hebben ;-)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart