1

Onderwerp: print 45x45...

Bestaan deze eigenlijk wel?
Zit een beetje in de knoop omdat ik de opdracht wel wil aannemen maar denk dat het me niet gaat lukken. Ze wilde eerst een taart (die achteraf eigenlijk een cake is..) voor 50 pers met daarop een print. Ik ben er al achter dat A3 het grootste is wat ik kan vinden, maar omdat het een vierkant logo is wordt deze niet groter dan 28x28, denk ik.

2

Re: print 45x45...

Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Je hebt een print nodig op A3 formaat?  Inderdaad, bij een vierkant logo kan er minder uit een A3.

Misschien kun je ons meer vertellen over de taart, zodat we mee kunnen denken. Welke maat taart?  Logo van bedrijf of iets dergelijks?  Misschien kunnen we het dan op een andere manier oplossen!

3

Je unt natuurlijk ook een tweelaags stapel maken ;)
Overigens kun je uit een cake veel meer stukken halen dan uit biscuit met cremevulling. Een taart van 35x35x10 is genoeg voor 50 personen, en met een print van 28x28 heb je dan nog net een beetje ruimte voor een mooie rand om de print heen.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

De vraag van de klant begon met een vierkante taart voor 50 personen met print (simpel logo van winkel) . Geen stapel, zei ze. Toen werd het een simpele taart, achteraf bedoelde ze gewoon cake (niet gevuld). Het zou zijn voor het 1-jarige bestaan van een winkel. Ik zei toen dat 50 cc's + logo misschien wel leuk zou zijn omdat niet iedereen tegelijk zou komen en dan toch de 'taart' + logo niet meer in zijn geheel zouden zien. Wilde ze ook niet. Na een paar mails wilde ze eigenlijk dat de 'taart' steeds groter werd. Nu dus 50x50 cm. Ik heb meerdere keren gezegd dat de taart (cake dus) geen probleem zou zijn omdat ik gewoon meerdere cakes tegen elkaar leg, maar dat het logo op de cake een probleem zou worden. Uiteindelijk heb ik gezegd dat ik misschien kon puzzelen. Enige mogelijkheid waarbij ik dus het volledige oppervlakte gebruik. Toen kreeg ik als antwoord dat 3D niet hoefde....
Eerlijk gezegd heb ik er niet zo veel zin meer in.... :o

5

Wat is de reden dat ze de taart steeds groter wilt hebben? Is ze bang dat het niet genoeg zal zijn voor 50 personen, of verwacht ze misschien wel meer dan 50 personen?

Ik krijg het idee dat ze het zelf gewoon ook niet weet wat ze wilt. Wie zegt dat puzzelen gelijk ook 3D is?

En eigenlijk snap ik ook niet de reden waarom ze perse geen cc's wil? Zoals wat ik hieruit lees, lijkt mij dat toch het gemakkelijkst. Ook voor de klant. Elke keer een stukje snijden voor iemand of gewoon een leuke cc geven, is toch gemakkelijker?

Ik weet niet of je haar alleen via de mail heb gesproken of ook persoonlijk of eventueel via de telefoon? Persoonlijk kun je veel gemakkelijker communiceren en dingen duidelijk maken, dan via de mail.

Ik kan mij wel voorstellen dat je er zo geen zin meer in hebt. Lastig een klant die niet weet wat ze wil.
Geef in elk geval duidelijk aan wat wel en wat niet kan. Wil ze iets wat niet kan dan gaat ze toch naar een ander? (mag die het probleem oplossen)

Succes

Zoek je een printje? Pb mij gerust.

6

Zonneschijn schreef:

Wat is de reden dat ze de taart steeds groter wilt hebben? Is ze bang dat het niet genoeg zal zijn voor 50 personen, of verwacht ze misschien wel meer dan 50 personen?

Ik krijg het idee dat ze het zelf gewoon ook niet weet wat ze wilt. Wie zegt dat puzzelen gelijk ook 3D is?

En eigenlijk snap ik ook niet de reden waarom ze perse geen cc's wil? Zoals wat ik hieruit lees, lijkt mij dat toch het gemakkelijkst. Ook voor de klant. Elke keer een stukje snijden voor iemand of gewoon een leuke cc geven, is toch gemakkelijker?

Ik weet niet of je haar alleen via de mail heb gesproken of ook persoonlijk of eventueel via de telefoon? Persoonlijk kun je veel gemakkelijker communiceren en dingen duidelijk maken, dan via de mail.

Ik kan mij wel voorstellen dat je er zo geen zin meer in hebt. Lastig een klant die niet weet wat ze wil.
Geef in elk geval duidelijk aan wat wel en wat niet kan. Wil ze iets wat niet kan dan gaat ze toch naar een ander? (mag die het probleem oplossen)

Succes

Jij zegt precies wat ik dus ook denk  ;) . Ik heb net een ruwe schatting gemaakt van het aantal personen voor wie de cake zou zijn. Ik weet dit niet precies omdat ik nog nooit een cake in een 25x25 heb gebakken, maar schat dus dat dit voor 30+ personen zou zijn, dit maal 4= 120+ pers. Is wel iets meer dan de 50 waar ze eerst de taart voor wilden.....Dit heb ik ook gemaild naar haar (heb geen tel.nr, maar ben ook niet zo'n beller omdat ik bang ben dat ik de helft niet versta en dan ga stotteren  :/ )
Misschien vind ze het leuk staan...een 'taart' van 50x50 cm...

Eerlijk gezegd begin ik bijna te denken dat ze wil dat ik het opgeef....
Ik wacht deze mail nog af en kijk wel wat ik doe....

7 Laatst bewerkt door Esther68 (18-11-2012 22:20)

Oeps 2x....

8

Inderdaad, een taart van 50x 50 met logo lijkt mij ook niet zo leuk. Een stapel is dan leuker, maar idd CC's is veel leuker.
En ook makkelijker ook te realiseren.

Geef ook aan waarom je naar een andere oplossing zoekt (mogelijkheden)

Geef ook aan dat je graag wilt dat het een succes gaat worden en met jouw achtergrond met ervaringen graag met haar meedenkt.

Overigens... alleen cake lijkt mij ook minder lekker. Zou toch wel heel lekker zijn met een vulling of een speciale cakemix.  Maar goed.. ik ben gewoon een lekkerbek :P

9

jufjeA schreef:

Overigens... alleen cake lijkt mij ook minder lekker. Zou toch wel heel lekker zijn met een vulling of een speciale cakemix.  Maar goed.. ik ben gewoon een lekkerbek :P

Daar dacht ik ook al aan. De cake hoeft dan niet zo gevuld te worden als bij biscuit, maar bv 1 dun laagje.
Maar dit hoefde ook niet...... :|

10

Je kan je cakebeslag ook een smaakje geven, zodat het (net ;) ) niet smaakt naar/als 'gewoon' cakebeslag. Scheelt weer een hoop snij-, pruts- en/of vulwerk.

Veel succes!

11

Ga idd vragen of ze een bepaalde smaak in de cake willen  :)  :)

Oh ja, ik heb mail terug waarin ze vragen of het toch niet een 35x35 mag zijn..... Dan ga ik toch proberen om de print erop te leggen  :Y