1

Onderwerp: Polkadot met mijn eerste fondantstrik

Voor de 10e verjaardag van onze jongste dochter.
Glutenvrije taart van amandelmeel, gevuld met meringuecreme met speculaaskruimels en karamelroom met chocoladedruppels.
En voor het eerts heb ik me gewaagd aan een fondantstrik. Makkelijk te doen met de how-to van taartacadabra  :Y

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EXSWNNUS.jpg

Re: Polkadot met mijn eerste fondantstrik

Wouw! Mooi hoog... zijn dat twee taarten op elkaar of een supergeslaagde hoge taart? Ben benieuwd. Bij mij zakken ze altijd na het bakken weer in (vooral in het midden). Je snapt het? Ik snak naar tips!  :+

3

Echt super leuk, en wat een mooie eerste strik.

Help mijn vrouw heeft een hobby

4

Super kleur rood en super strakke taart. Die strik knalt ervanaf.  :thumb:

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

5

muffinandmore schreef:

Wouw! Mooi hoog... zijn dat twee taarten op elkaar of een supergeslaagde hoge taart? Ben benieuwd. Bij mij zakken ze altijd na het bakken weer in (vooral in het midden). Je snapt het? Ik snak naar tips!  :+

Het is gewoon 1 taart. Wel twee lagen vullingen, dat scheelt enorm in de hoogte. Het is geen standaard biscuitdeeg, maar een combinatie van amandelmeel met gesmolten boter, eierdooiers opgeklopt met suikerstroop en daar dan opgeklopte eiwitten doospatelen.

Wat ik kan bedenken bij een inzakkend biscuit is dat het misschien nog niet helemaal gaar genoeg is? Komt je prikker er wel helemaal schoon uit? Ik ben nog niet zo lang aan het bakken (dit was taartje 6) maar alles wat ik weet heb ik hier op het forum geleerd. Misschien kun je via de zoekfuntie nog tips vinden?

Succes!

Saskialala schreef:
muffinandmore schreef:

Het is gewoon 1 taart. Wel twee lagen vullingen, dat scheelt enorm in de hoogte. Het is geen standaard biscuitdeeg, maar een combinatie van amandelmeel met gesmolten boter, eierdooiers opgeklopt met suikerstroop en daar dan opgeklopte eiwitten doospatelen.

Wat ik kan bedenken bij een inzakkend biscuit is dat het misschien nog niet helemaal gaar genoeg is? Komt je prikker er wel helemaal schoon uit? Ik ben nog niet zo lang aan het bakken (dit was taartje 6) maar alles wat ik weet heb ik hier op het forum geleerd. Misschien kun je via de zoekfuntie nog tips vinden?

Succes!

Oké, jij klopt de eiwitten er op geklopt doorheen. Ga ik het zo eens proberen.... doe het net andersom. Dank voor de tip.