Re: Eén grote puzzel

Wat een mooie taart!

27

:thumb: Weer een mooie. Maar ik verwacht ook eigenlijk niet anders ;)  :D .

28

Mooi gedaan  het puzzelen:thumb: en hij is ook zo mooi strak!

Mooi gepuzzeld!

30

Heel mooi gedaan!

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

31

Nou, dat vind ik nou echt knap! Mooi hoor! Ik moet toch ook eens aan de ganache... Enneh... fondant zo'n beetje 1 op 1 mengen met crisco? Dan wil het wel met de sugargun hoor, en gek genoeg ziet het er helemaal niet raar uit als het eruit komt... Het zal wel niet de lekkerste fondant meer zijn dan, maar met zulke dunne lijntjes merk je dat toch niet...  ;)

32

Blijf met verwondering naar je taart kijken, vind m zo leuk! Juist de combinatie van dat platte en dan toch de figuurtjes erop, heel leuk! Echt weer een andere manier van een W&P taart.

Ik smeer steeds af met bc. 1:1, zie dat jij witte ganache hebt gebruikt. Wil dat binnenkort ook gaan proberen, heb t idee dat de taart dan veel strakker wordt. Welk recept gebuik jij daarvoor?

33 Laatst bewerkt door Carien (19-11-2012 08:24)

:) dankdank voor alle leuke reacties :)

Decomama, ik gebruik ganache a la Michelle (inspired by Michelle op youtube, 3x); smeer alleen wel veeeeeel minder dik af ;)
Wit dus 1:3, melk 1:2 (puur nog niet gemaakt; Michelle doet 1:2, er zijn mensen die dat 1:1 doen heb ik begrepen)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

34

Wow wat srak gepuzzeld zeg!!!!

35

Heel erg mooi!  :thumb:

Lust zelf geen marsepein.. *schaam*

36

keukentje schreef:

Heel mooi geworden  :thumb:

Fondant uit de sg is nee maar uit de knoflook pers wil wel, je hebt dan heel veel dunne lijntjes en die gebruik ik dan wel eens voor dunne lijntjes bij een puzzel plaatje.

Bij de sugercraftgun heb je toch ook twee maten

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

37

Sterker nog, ik heb er 5  O-) :D (ronde, ooit eens 3 bijgekocht :) ).
De grootste ronde die standaard bij de gun zit is echt veels te dik voor omlijning van een puzzel (vind ik dan tenminste :o ).

Keukentje bedoelt denk ik dat je met 1x knijpen heel veel sliertjes hebt bij een knoflookpers. Dat zijn alleen wel korte stukjes, dus zou er veel plakwerk zijn  :s

38

Echt heel leuk gedaan! Ben het helemaal met je eens wat betreft de lagen fondant! Moet er natuurlijk goed uitzien maar je moet de taart nog wel kunne proeven door alle fondant! Ben wel benieuwd naar het recept van je mbc met aardbeien en rode saus :-)

39

Annemarie29 schreef:
keukentje schreef:

Fondant uit de sg is nee maar uit de knoflook pers wil wel, je hebt dan heel veel dunne lijntjes en die gebruik ik dan wel eens voor dunne lijntjes bij een puzzel plaatje.

Waarom is nu maar half mijn reactie geplaatst  :rolleyes: . Voor de sugercraftgun heb je toch ook twee

Groetjes Annemarie

40

Annemarie29 schreef:
Annemarie29 schreef:
keukentje schreef:

Waarom is nu maar half mijn reactie geplaatst  :rolleyes: . Voor de sugercraftgun heb je toch ook twee

en weer maar de helft, zucht

Groetjes Annemarie

41

:think: wat had je willen zeggen dan? O-)
Misschien even niet citeren, dat dat helpt? :think:

42 Laatst bewerkt door Carien (20-11-2012 13:20)

SanneW schreef:

Ben wel benieuwd naar het recept van je mbc met aardbeien en rode saus :-)

mbc met aardbeien 1:2:2:2... dus evenveel aardbeien als boter en suiker  :9 Aardbeien gewoon pureren en er op het laatst doordraaien.
Die rode saus is aardbeien/bramen/frambozen/blauwe bessen/japanse wijnbes in willekeurige hoeveelheden gepureerd en gekookt met de helft van de geleisuiker die nodig is voor jam.
Dus bij de geleisuiker die ik gebruik is normaal 1kg fruit + 1 kg suiker=jam; gebruik ik 1kg fruit+ 5 ons suiker=saus :)

43

OK ik waag nog een poging

Ik had al gezegd dat je taart mooi was  :+ , maar wilde even reageren op het dunne sliertjes maken met de knoflookpers, die kan ook goed met de “gras” discs van de scg, krijg je ook nog eens lange slierten.

Verder was ik benieuwd naar het afsmeren met ganache. Daar is vast genoeg info over te vinden, maar als je antwoord wil geven vind ik dat leuk, smeer je af of giet je af (en hoe doe je dan de zijkanten?)?

Groetjes Annemarie

Carien schreef:
SweetTooth schreef:

Maar hoe voorkom je dat dat gaat kieren?

:think: geen idee, maar het gebeurde niet :) Misschien door de ganache?
Ik heb de lappen uitgerold, uitgesneden net als bij een puzzel, eerst het blauw erop, toen de stam ertegen en dan de kroon erop.
Met de smoother de stukken verder tegen elkaar aan gestreken :)

Komt niet door de ganache, ik had als onderlaag botercreme en bij mij ging het ook niet kieren, gewoon strak aanduwen.

De aanhouder wint!

45

:thumb:

Annemarie, ik doe het op Michelle's manier (insprired By Michelle op youtube, 3 filmpjes) alleen smeer ik veeeeel dunner af.
Eerste laag wat warmer maken, dan heb je dunne ganache voor een crumbcoat. Effies op laten stijven en dan een laagje eromheen.
Werkt in principe hetzelfde als bc 1:1, maar dit stijft eerder op, blijft ook wat steviger, is veul lekkerder en veul makkelijker (en stiller en sneller) om te maken, dus ik doe niet meer aan bc :nooo (tenzij het wat smaak betreft echt niet kan).

46

Wat een leuk idee, om het zoveel mogelijk 1 laags te houden. Hele leuke taart

Yesterday is history, tomorrow is a mistery,
Today is a gift, that's why we call it PRESENT