1 Laatst bewerkt door Taartoefje (18-11-2012 10:17)

Onderwerp: Help! Mijn foto gepikt op Facebook...

Hoi allemaal,

Ik heb zaterdag mijn allereerste bruidstaart op Facebook gedeeld. Ik was supertrots en er kwamen heel veel leuke en fijne reacties.

Zie ik gisteren dat de foto van m'n bruidstaart is gedeeld. Denk ik, leuk! Blijkt dat ze er een andere website bij vermeld! 
Wat kan ik er aan doen? Jammer zoiets!

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb haar al een paar maal verzocht het te verwijderen maar ze reageerd gewoon niet. Vinden jullie dit ook oneerlijk?

Groetjes Nancy

Elke taart is een feestje waard!!   Groetjes, Nancy
www.facebook.com/opentoptaart. :-)

2 Laatst bewerkt door annick67 (18-11-2012 09:34)

Re: Help! Mijn foto gepikt op Facebook...

Er staat toch ook in een posting erbij vermeld dat hij NIET door Zoet Verlangen is gemaakt? Maar door Op en Top Taart (jouw site?).....  :think:

Ik denk dat je het keurig erbij hebt vermeld, gewoon blijven doen totdat ze het zelf aanpast......... dat sowieso!

(Hoofdletters willen ook nog wel eens 'helpen', valt nét wat meer op? ;) )

3

annick67 schreef:

Er staat toch ook in een posting erbij vermeld dat hij NIET door Zoet Verlangen is gemaakt? Maar door Op en Top Taart (jouw site?).....  :think:

Ik denk dat je het keurig erbij hebt vermeld, gewoon blijven doen totdat ze het zelf aanpast......... dat sowieso!

(Hoofdletters willen ook nog wel eens 'helpen', valt nét wat meer op? ;) )

Ja dat is waar, en de website staat met een spatie dus hij linked ook niet door. Maar vind het gewoon zo jammer..

4

Dat ben ik met je eens, onwijs jámmer......... maar het zegt wellicht meer over degene die dat doet........

Ik vind het een  :thumb:  taart trouwens!

5

annick67 schreef:

Dat ben ik met je eens, onwijs jámmer......... maar het zegt wellicht meer over degene die dat doet........

Ik vind het een  :thumb:  taart trouwens!

Dank je wel. Heb je ook gelijk in. Maar ik dacht, het is gewoon een vergissing maar na meerdere berichtjes van mezelf en m'n webmaster staat het er nog steeds helaas.

6

De foto is zojuist verwijderd.

Balen, Nancy...maar gelukkig nu goed afgelopen. Misschien moet je nu ook maar zo'n merkje op je foto's doen...  ;)

8

Erg vervelend.
Tip: Met het programma Paint zet je er heel gemakkelijk een naam op.

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky

9

Ja moet ik misschien maar gaan doen. Vind het ook altijd wel leuk staan zo'n naam in de foto's. Ik heb het ook een keer gedaan Maar het is allemaal weer zo'n toestand. Nu maak ik lekker makkelijk m'n foto's met m'n foon en zet ze gelijk op Facebook. Dan moet ik ze eerst weer op m'n laptop gaan zetten, aanpassen in paint en dan weer uploaden.

Ik besteed m'n tijd liever ergens anders aan. Maar ja, misschien toch maar overwegen....

10

Tuurlijk is het meer werk, maar wel de moeite waard.
Ik heb er geen probleem mee als iemand een taart van mij als inspiratie gebruikt. Tenslotte haal ik ook overal mijn ideeën vandaan.
Maar om nu mijn foto van mijn taart te gaan gebruiken gaat mij iets te ver.

En wat nog een voordeel is, met een camera maak je vaak net even mooiere foto's, kan je de foto nog even bijwerken (bijsnijden, kleur etc) en dan online plaatsen. Zo hou je mooie foto's van je eigen supertaarten. Mocht je later nog een fotoalbum willen maken (portfolio) dan heb je al mooie foto's.

Bijzondere momenten verdienen bijzondere taarten.
www.sunnycakes.nl   Groetjes, Nicky